KLAPALOVÁ, Alena. Komponenty vztahu podnik zákazník a jejich význam pro konkurenceschopnost podniků (Components of the company - customer relationship and its importance for the companies competitiveness). In Konkurence, teoretické a praktické aspekty. 1. vydání. Jihlava: Vyšoká škola polytechnická Jihlava, 2009, p. 82-90. ISBN 978-80-87035-23-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komponenty vztahu podnik zákazník a jejich význam pro konkurenceschopnost podniků
Name in Czech Komponenty vztahu podnik zákazník a jejich význam pro konkurenceschopnost podniků
Name (in English) Components of the company - customer relationship and its importance for the companies competitiveness
Authors KLAPALOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Jihlava, Konkurence, teoretické a praktické aspekty, p. 82-90, 9 pp. 2009.
Publisher Vyšoká škola polytechnická Jihlava
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14560/09:00038310
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-87035-23-8
Keywords (in Czech) konkurenceschopnost hospodářská úspěšnost podnikatelské strategie vztah se zákazníkem
Keywords in English competitiveness; financial prosperity; business strategies; relation with customer
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D., učo 1126. Changed: 26/1/2013 15:37.
Abstract
Příspěvek je zaměřen na představení některých dílčích výsledků empirického šetření Centra výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky týkajících se vybraných ukazatelů, které se týkají vztahů podniků s jejich zákazníky a mohou v určité podobě patřit mezi faktory konkurenceschopnosti. Vybrané ukazatele typické komponenty vzájemných vztahů jsou analyzovány pro skupiny podniků rozdělených na základě jejich hospodářské úspěšnosti.
Abstract (in English)
The paper presents some partial results from the empirical survey of the Research Centre of the Czech economy competitiveness concerning selected factors which can be connected with the relationship of companies with their customers and could in a certain form belong among the competitiveness factors. Selected factors typical components of mutual relations are analyzed for the groups of companies divided on the basis of financial prosperity.
Links
MUNI/A/0905/2009, interní kód MUName: Ekonomika a management podniku v globalizovaném prostředí (Acronym: EMP)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 27/4/2024 12:35