MILÉŘ, Tomáš. Meteorologie jako integrující učivo na základní škole (Meteorology as inclusive curriculum at primary school). 2009.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Meteorologie jako integrující učivo na základní škole
Name (in English) Meteorology as inclusive curriculum at primary school
Authors MILÉŘ, Tomáš.
Edition 2009.
Other information
Type of outcome Requested lectures
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) základní škola; kurikulum; vzdělávání; meteorologie; Program GLOBE
Keywords in English primary school; curriculum; education; meteorology; GLOBE Program
Changed by Changed by: Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D., učo 80022. Changed: 11/1/2010 17:29.
Abstract
Seznámení účastníků s meteorologickým měřením a následným zpracováním a využitím dat. Seznámení se zkušenostmi s vedením školní meteorologické stanice. Uvedení do projektu GLOBE. Seznámení se s dětskými modely meteorologických přístrojů. Nabídka ukázek úloh z meteorologie a klimatologie využívající poznatky z fyziky, matematiky, informatiky, zeměpisu, přírodopisu a jiných oblastí.
Abstract (in English)
Meteorological measurements, processing and data utilization, management of a school weather station. Experience with teaching of the Project GLOBE. Models of meteorological instruments. Sample activities and lesson plans from meteorology and climatology utilising knowledge of physics, mathematics, computer science, geography, natural history and other fields.
PrintDisplayed: 18/7/2024 08:20