GRENAROVÁ, Renée and Marie VÍTKOVÁ. Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Drama techniques in foreign language teaching to learners with SLD (DramaTechniques in Foreign LanguageTeaching to Learners with SLD). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 142 pp. Pd-52/09-02/58. ISBN 978-80-210-5074-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Drama techniques in foreign language teaching to learners with SLD
Name in Czech Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU
Name (in English) DramaTechniques in Foreign LanguageTeaching to Learners with SLD
Authors GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor) and Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, 142 pp. Pd-52/09-02/58, 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00038324
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5074-7
Keywords (in Czech) cizojazyčná výuka; dramatická výchova; komunikativní kompetence; specifické poruchy učení; učební styly a strategie
Keywords in English foreign language; drama techniques; communicative competence; specific learning difficulties; learning styles and strategie
Tags Munipress
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 7/10/2010 10:11.
Abstract
Osvojování cizího jazyka je dlouhodobým a náročným procesem pro většinu žáků, pro žáky s poruchami učení o to více. Monografie zaměřuje pozornost na využití prvků dramatické výchovy v cizojazyčné výuce u žáků se specifickými poruchami učení Monografie je vydána v souvislosti s řešením výzkumného záměru MSM 0021622443. Speciální potřeby žáků v kontextu RVP.
Abstract (in English)
Foreign language acquisition is a very demanding and long process for most learners, for learners with SLD even more so. The monograph focus attention on the use of drama techniques in foreign language teaching to learners with specific learning difficulties. The monograph is published in cooperation with the Speciál Educational Needs in the Context of Framework Educational Programmes Research Centre. Speciální potřeby žáků v kontextu RVP. Number MSM 0021622443.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 31/5/2024 23:39