B 2009

Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Drama techniques in foreign language teaching to learners with SLD

GRENAROVÁ, Renée and Marie VÍTKOVÁ

Basic information

Original name

Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Drama techniques in foreign language teaching to learners with SLD

Name in Czech

Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU

Name (in English)

DramaTechniques in Foreign LanguageTeaching to Learners with SLD

Authors

GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor) and Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Brno, 142 pp. Pd-52/09-02/58, 2009

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00038324

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5074-7

Keywords (in Czech)

cizojazyčná výuka; dramatická výchova; komunikativní kompetence; specifické poruchy učení; učební styly a strategie

Keywords in English

foreign language; drama techniques; communicative competence; specific learning difficulties; learning styles and strategie

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 7/10/2010 10:11, Mgr. Martina Dvořáková

Abstract

V originále

Osvojování cizího jazyka je dlouhodobým a náročným procesem pro většinu žáků, pro žáky s poruchami učení o to více. Monografie zaměřuje pozornost na využití prvků dramatické výchovy v cizojazyčné výuce u žáků se specifickými poruchami učení Monografie je vydána v souvislosti s řešením výzkumného záměru MSM 0021622443. Speciální potřeby žáků v kontextu RVP.

In English

Foreign language acquisition is a very demanding and long process for most learners, for learners with SLD even more so. The monograph focus attention on the use of drama techniques in foreign language teaching to learners with specific learning difficulties. The monograph is published in cooperation with the Speciál Educational Needs in the Context of Framework Educational Programmes Research Centre. Speciální potřeby žáků v kontextu RVP. Number MSM 0021622443.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education