k 2009

Interactive Flash animations cooperating with real systems

HRBÁČEK, Jiří

Basic information

Original name

Interactive Flash animations cooperating with real systems

Name in Czech

Interaktivní Flash animace spolupracující s reálnými systémy

Edition

10th internation conferece Virtual university Bratislava, 2009

Other information

Language

English

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Flash; e-learning; reálné systémy

Keywords in English

Flash; e-learning;real systems;

Tags

International impact
Změněno: 15/12/2010 20:01, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Abstract

V originále

Interactive Flash animations, didactic games and various multimedia applications have a very important role in educational technologies nowadays. A system which brings a brand new dimension to these animations is being developed at the Department of technical education and information science of Masaryk University. This system makes possible a connection of interactive animations and a real system which is controlled from the animation. It is also possible to control the animation from the real system. This offers us a possibility to see the whole system and to practically verify every single phase of its functioning. This system can be also controlled from more computers at the same time. An advantage of this system is the clearness and the interestingness that simple videos and animations wont ever reach.

In Czech

Interaktivní Flash animace, didaktické hry i různé multimediální aplikace v dnešní době zaujímají přední místo ve výukových technologiích. Na katedře vyvíjíme systém který do těchto animací přináší zcela novou dimenzi. Systém umožňuje k interaktivním animacím připojit reálný systém, který je řízen z animace, nebo z něl lze řídit animaci. To přináší možnost si systém prohlédnout, osahat, prakticky ověřit jednotlivé fáze jeho činnosti, přímo na něm provádět měření a v neposlední řadě i poutavost, kterou animace či videa nikdy nemohou dosáhnout. Systém však může být řízen i z více počítačů.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education