HRBÁČEK, Jiří. INTERACTIVE LEARNING SYSTEM MyIMLE. In ICETA 2009- 7th international conference on Emerging e-learning Technologies and Applications. 2009.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name INTERACTIVE LEARNING SYSTEM MyIMLE
Name in Czech INTERAKTIVNÍ VÝUKOVÝ SYSTÉM MyIMLE
Authors HRBÁČEK, Jiří.
Edition ICETA 2009- 7th international conference on Emerging e-learning Technologies and Applications, 2009.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) systém; alikace; distanční vzdělávání; multimedia
Keywords in English System; Applications; Education;Distance education; Multimedia
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D., učo 2454. Changed: 15/12/2010 20:01.
Abstract
Thanks to its possibilities and abilities, flash animations become most widely used platform for creation of interactive study supports. High security level of Flash player protects clients computer and servers against unauthorized access. 6th Int. Conference on Emerging e-learning Technologies and Applications In complicated and intelligent systems is communication of application with databases very necessary. On clients side, it is also necessary to save important state information. Even applications running on clients side needs to communicate. The aim of this article is show basic possibilities of this communication with regards to e-learning flash applications.
Abstract (in Czech)
Interaktivní animace, simulace a různé didaktické hry ve spojení s možnostmi Flash přináší do výuky zcela nový rozměr. Přímé propojením Flash animací s reálnými systémy a možnost vzájemné spolupráce více uživatelů při práci s těmito systémy otevírá novou ne příliš probádanou cestu k novým velmi zajímavým výukovým oporám, které obzvlášť v technických předmětech mohou sehrát významnou roli. Na základě zásad pro tvorbu distančních studijních opor a s ohledem na výše uvedené možnosti, vyvíjím systém, který jsem nazval MyIMLE (My Interactive Multimedia Learning Environment). Tento systém by měl být dostatečně dynamický a otevřený pro jeho rozšiřování i do oblastí, které se, vzhledem k rychlosti rozvoje nových technologií, dají jen těžko odhadnout. Jednou jeho velmi důležitou větví by měl být i směr k mobilním interaktivním multimediálním výukovým systémům. Příspěvek si klade za cíl ukázat základ činnosti tohoto systému.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 21/5/2024 12:21