HRBÁČEK, Jiří. INTERACTIVE LEARNING SYSTEM MyIMLE. In ICETA 2009- 7th international conference on Emerging e-learning Technologies and Applications. 2009. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | INTERACTIVE LEARNING SYSTEM MyIMLE |
Name in Czech | INTERAKTIVNÍ VÝUKOVÝ SYSTÉM MyIMLE |
Authors | HRBÁČEK, Jiří. |
Edition | ICETA 2009- 7th international conference on Emerging e-learning Technologies and Applications, 2009. |
Other information | |
---|---|
Original language | English |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Slovakia |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | systém; alikace; distanční vzdělávání; multimedia |
Keywords in English | System; Applications; Education;Distance education; Multimedia |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D., učo 2454. Changed: 15/12/2010 20:01. |
Abstract |
---|
Thanks to its possibilities and abilities, flash animations become most widely used platform for creation of interactive study supports. High security level of Flash player protects clients computer and servers against unauthorized access. 6th Int. Conference on Emerging e-learning Technologies and Applications In complicated and intelligent systems is communication of application with databases very necessary. On clients side, it is also necessary to save important state information. Even applications running on clients side needs to communicate. The aim of this article is show basic possibilities of this communication with regards to e-learning flash applications. |
Abstract (in Czech) |
---|
Interaktivní animace, simulace a různé didaktické hry ve spojení s možnostmi Flash přináší do výuky zcela nový rozměr. Přímé propojením Flash animací s reálnými systémy a možnost vzájemné spolupráce více uživatelů při práci s těmito systémy otevírá novou ne příliš probádanou cestu k novým velmi zajímavým výukovým oporám, které obzvlášť v technických předmětech mohou sehrát významnou roli. Na základě zásad pro tvorbu distančních studijních opor a s ohledem na výše uvedené možnosti, vyvíjím systém, který jsem nazval MyIMLE (My Interactive Multimedia Learning Environment). Tento systém by měl být dostatečně dynamický a otevřený pro jeho rozšiřování i do oblastí, které se, vzhledem k rychlosti rozvoje nových technologií, dají jen těžko odhadnout. Jednou jeho velmi důležitou větví by měl být i směr k mobilním interaktivním multimediálním výukovým systémům. Příspěvek si klade za cíl ukázat základ činnosti tohoto systému. |
Links | |
---|---|
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
PrintDisplayed: 4/10/2024 23:16