USING MYIMLE SYSTEM FOR INTERACTIVE WHITEBOARD IN EDUCATION
HRBÁČEK, Jiří. USING MYIMLE SYSTEM FOR INTERACTIVE WHITEBOARD IN EDUCATION. In Information and Communication Technology in Natural Science Education - 2009. 2009. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | USING MYIMLE SYSTEM FOR INTERACTIVE WHITEBOARD IN EDUCATION |
Name in Czech | POUŽITÍ SYSTÉM MyIMLE VE VÝUCE S INTERAKTIVNÍ TABULÍ |
Authors | HRBÁČEK, Jiří. |
Edition | Information and Communication Technology in Natural Science Education - 2009, 2009. |
Other information | |
---|---|
Original language | English |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Lithuania |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | systém; alikace; distanční vzdělávání; multimedia |
Keywords in English | System; Applications; Education;Distance education; Multimedia |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D., učo 2454. Changed: 12/1/2010 19:21. |
Abstract |
---|
MyIMLE is a multimedia interactive educational environment which makes possible a direct connection of Flash interactive study supports with real systems connected to users computers. This way of using Flash animations is not so widespread nowadays but it brings many advantages which had been offered only by expensive systems until now. It is possible an interconnection of software applications and their control of a real electronic system connected to a computer of a user. A universality of using this solution, an easy way of creating applications and almost no requirements of HW offer a user almost unlimited possibilities of using these systems in creating study supports. The aim of this contribution is to show one of many ways of using these systems using them together with interactive whiteboards. You can see the principle of controlling a real system and the structure of an interactive animation at the example of the animation A model of Tsunami its beginning, behavior and its consequences connected to a real model of an ocean and a coast. This animation can also work independently as a simulation without a real system connected. The application can run on web, it can be embedded into the working environment of the interactive whiteboard, or it can run as an independent desktop application. |
Abstract (in Czech) |
---|
MyIMLE je multimediální interaktivní výukové prostředí, které umožňuje přímé propopojení Flash interaktivních výukových opor s reálnými systémy připojenými k počítačům uživatelů. Tento způsob využití Flash animací není v současné době rozšířený, přínáší však mnoho výhod, které doposud poskytovaly jen drahé systémy. Je možné vzájemné propojení softwarových aplikací i jejich společné řízení reálného elektronického systému připojeného k počítači jednoho z uživatelů. Mnohostrannost využití takového řešení, snadný způsob tvorby jeho aplikací i malé nároky na hardware počítačů poskytuje uživateli téměř neomezené možnosti pro tvorbu takovýchto opor. Příspěvek si klade za cíl ukázat jednu z mnoha možností využití těchto systémů a to jejich využití spolu s interaktivními tabulemi.Na příkladu výukové interaktivní animace vzniku, průběhu a následků způsobených tsunami na pevnině propojené s reálným modelem oceánu a pobřeží, bude ukázán princip řízení pripojeného reálného systému i struktura interaktivní výukové animace. Tato animace může však také pracovat zcela samostatně bez připojeného reálného systému pouze jako simulace. Může být spuštěná z webu, přímo vložená do pracovního prostředí interaktivní tabule nebo jako samostatná desktop aplikace. |
Links | |
---|---|
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
PrintDisplayed: 21/5/2024 19:00