VACULOVÁ, Ivana, Marta SVOBODOVÁ, Petr SLÁDEK, Petr BENEŠOVSKÝ, Renáta BEDNÁROVÁ, Ladislav DVOŘÁK, Denisa KAWULOKOVÁ, Tomáš MILÉŘ, Petr NOVÁK, Pavel PECINA and Jiří ŠIBOR. Metodika tvorby a využívání didaktických prostředků propagujících vědu, techniku a profesní kariéru: Tvorba výukových pořadů a pracovních listů a jejich následné využití při výuce na ZŠ (Methodology of development and use of teaching resources that promote science, technology and professional career: Creating educational programs and worksheets and their subsequent use in teaching at primary schools). 1st ed. Olomouc: Masarykova univerzita, 2009, 129 pp. ISBN 978-80-210-5089-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Metodika tvorby a využívání didaktických prostředků propagujících vědu, techniku a profesní kariéru: Tvorba výukových pořadů a pracovních listů a jejich následné využití při výuce na ZŠ
Name (in English) Methodology of development and use of teaching resources that promote science, technology and professional career: Creating educational programs and worksheets and their subsequent use in teaching at primary schools
Authors VACULOVÁ, Ivana (203 Czech Republic), Marta SVOBODOVÁ (203 Czech Republic), Petr SLÁDEK (203 Czech Republic, guarantor), Petr BENEŠOVSKÝ (203 Czech Republic), Renáta BEDNÁROVÁ (203 Czech Republic), Ladislav DVOŘÁK (203 Czech Republic), Denisa KAWULOKOVÁ (203 Czech Republic), Tomáš MILÉŘ (203 Czech Republic), Petr NOVÁK (203 Czech Republic), Pavel PECINA (203 Czech Republic) and Jiří ŠIBOR (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Olomouc, 129 pp. 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00038357
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5089-1
Keywords (in Czech) metodika; didaktické prostředky
Keywords in English methodology; didactics resources
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 18/6/2010 13:22.
Abstract
Publikace je výsledkem výzkumného projektu NPV II -2E08026 Metodika tvorby a využívání didaktických prostředků propagujících vědu,techniku a profesní kariéru. Nezájem mladé generace o tato povolání představuje velký společenský problém, který vede k nedostateku kvalifikovaných výzkumných pracovníků a techniků. V současnosti se sice na základních školách používají některé postupy, avšak slouží především pro zatraktivnění vlastního učiva a vazba na praktické aplikace stojí spíše v pozadí a bývá hodně obecná. Materiály, které by propagovaly konkrétní technické odvětví,téměř neexistují a je tedy třeba, zaměřit se na jejich tvorbu. Právě tomuto účelu má posloužit předkládaná metodická příručka obsahující obecné i konkrétní informace týkající se nejen tvorby, ale i používání vybraných didaktických prostředků(výukových pořadů a pracovních listů) propagujících technické disciplíny. Jako modelový příklad posloužila propagace textilního průmyslu. Pilotní výsledky byly ověřeny na vzorku žáků ZŠ.
Abstract (in English)
Publication is the result of the research project NPV II-2E08026 Methodology for the development and use of teaching resources that promote science, technology and professional career. Lack of interest from the young generation about these professions is a big social problem, which leads to a lack of skilled researchers and technicians. Some approaches are used primarily for attracting their own curriculum and the link to practical applications is rather in the background and is very general. Materials that promote specific technical sector, almost non-existent and therefore need to focus on their creative work. It is to this end is served by the present method manual containing general and specific information concerning not only the creation, but also the use of selected teaching resources (educational programs and worksheets) promoting technical disciplines. Served as a model to promote the textile industry. Pilot results were verified on a sample of elementary school pupils.
Links
2E08026, research and development projectName: Vývoj a pilotní odzkoušení metodiky pro vytváření a používání didaktických prostředků propagujících technické disciplíny a výzkum ve výuce na základních školách
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
PrintDisplayed: 28/4/2024 11:41