D 2009

Scénografové brněnského divadla po roce 1945. Dokumentace scénografické sbírky Moravského zemského muzea

HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, Šárka

Basic information

Original name

Scénografové brněnského divadla po roce 1945. Dokumentace scénografické sbírky Moravského zemského muzea

Name in Czech

Scénografové brněnského divadla po roce 1945. Dokumentace scénografické sbírky Moravského zemského muzea

Name (in English)

The stage design in Brno after 1945. Documentation in The Moravian Museum drafts collection.

Authors

HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, Šárka (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Olomouc, O divadle 2008. Sborník příspěvků z konferencí O divadle na Moravě a ve Slezsku III. a Paměť divadla v Olomouci. 254 pp. 2009

Publisher

Univerzita Palackého

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

Art, architecture, cultural heritage

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/09:00038375

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-244-2427-9

Keywords (in Czech)

scénografie; Brno; Milan Zezula; Jiřina Telcová; Moravské zemské muzeum; oddělení dějin divadla

Keywords in English

stage design; Brno; Milan Zezula; The Moravian Museum

Tags

International impact, Reviewed

Abstract

V originále

Článek pojednává o současném stavu scénografické sbírky oddělení dějin divadla Moravského zemského muzea v Brně. Hlavní pozornost je věnována možnostem rozšíření sbírky a její digitalizace. V druhé části je stručně představena práce scénografa Milana Zezuly, jíž se kromě jiného zabývala i dr. Jiřina Telcová, někdejší kurátorka sbírky, která významně přispěla k reflexi brněnské scénografie v odborném prostředí.

In English

The article focuses on the contemporary state of the Moravian Museum drafts collection. Havlickova also deals with the possibilities of broadening the collection and making of digital copies of the drafts. In the second part of the article the author focuses on the Milan Zezula's work, also reflected in the past by Jirina Telcova.