Detailed Information on Publication Record
2009
Scénografové brněnského divadla po roce 1945. Dokumentace scénografické sbírky Moravského zemského muzea
HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, ŠárkaBasic information
Original name
Scénografové brněnského divadla po roce 1945. Dokumentace scénografické sbírky Moravského zemského muzea
Name in Czech
Scénografové brněnského divadla po roce 1945. Dokumentace scénografické sbírky Moravského zemského muzea
Name (in English)
The stage design in Brno after 1945. Documentation in The Moravian Museum drafts collection.
Authors
HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, Šárka (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Olomouc, O divadle 2008. Sborník příspěvků z konferencí O divadle na Moravě a ve Slezsku III. a Paměť divadla v Olomouci. 254 pp. 2009
Publisher
Univerzita Palackého
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/09:00038375
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-244-2427-9
Keywords (in Czech)
scénografie; Brno; Milan Zezula; Jiřina Telcová; Moravské zemské muzeum; oddělení dějin divadla
Keywords in English
stage design; Brno; Milan Zezula; The Moravian Museum
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 13/1/2010 17:19, doc. Mgr. Šárka Havlíčková Kysová, Ph.D.
V originále
Článek pojednává o současném stavu scénografické sbírky oddělení dějin divadla Moravského zemského muzea v Brně. Hlavní pozornost je věnována možnostem rozšíření sbírky a její digitalizace. V druhé části je stručně představena práce scénografa Milana Zezuly, jíž se kromě jiného zabývala i dr. Jiřina Telcová, někdejší kurátorka sbírky, která významně přispěla k reflexi brněnské scénografie v odborném prostředí.
In English
The article focuses on the contemporary state of the Moravian Museum drafts collection. Havlickova also deals with the possibilities of broadening the collection and making of digital copies of the drafts. In the second part of the article the author focuses on the Milan Zezula's work, also reflected in the past by Jirina Telcova.