J 2009

Tiché partnerství: vztahy mezi rodiči a učitelkami na prvním stupni základní školy

ŠEĎOVÁ, Klára

Basic information

Original name

Tiché partnerství: vztahy mezi rodiči a učitelkami na prvním stupni základní školy

Name (in English)

Silent Partnership: Relations between Parents and Female Teachers in Primary schools

Authors

ŠEĎOVÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2009, 1803-7437

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/09:00038414

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

rodina; škola; spolupráce; zapojování; partnerství

Keywords in English

family; school; cooperation; involvement; partnership

Tags

Reviewed
Změněno: 14/1/2010 15:53, prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.

Abstract

V originále

Tento text představuje empirickou studii, jež se na základě dat z kvalitativního výzkumného šetření mezi rodiči a učitelkami prvního stupně základní školy snaží popsat podoby interakce a komunikace mezi rodinou a školou.

In English

Based on qualitative research with parents and primary school teacher, this text is an empirical study endeavouring to disclose the forms of interaction and communication between the family and the school.