ZOUNEK, Jiří. Elearning ve školním vzdělávání (Elearning in schooling). In PRŮCHA, Jan. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009, p. 277-281. ISBN 978-80-7367-546-2. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Elearning ve školním vzdělávání |
Name (in English) | Elearning in schooling |
Authors | ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor). |
Edition | Praha, Pedagogická encyklopedie, p. 277-281, 5 pp. 2009. |
Publisher | Portál |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Chapter(s) of a specialized book |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14210/09:00029800 |
Organization unit | Faculty of Arts |
ISBN | 978-80-7367-546-2 |
Keywords (in Czech) | elearning; blended learning; školská politika; ICT; pedagogika; didaktika; učební objekty; kvalita; standardy; teorie |
Keywords in English | elearning; blended learning; ICT; educational sciences; theory; quality; learning objects |
Tags | e-learning, Education, educational software, effects of ICT use, ICT, ICT education educational sciences, ICT using, information and communication technologies, learning, learning theory, LMS, teaching, web site |
Tags | Reviewed |
Changed by | Changed by: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., učo 1752. Changed: 14/4/2010 22:50. |
Abstract |
---|
Heslo v Pedagogické encyklopedii se zabývá problematikou elearningu, kterou nahlíží z několika perspektiv. Pozornost je věnována jak východiskům elearningu v oblasti pedagogicko - didaktické a oblasti technologické, tak i vymezení dvou klíčových pojmů: elearning a blended learning. Zmíněna je rovněž oblast školské politiky na národní i mezinárodní úrovni, protože ta vytváří široký rámec nejenom pro současné aktivity, ale i pro budoucí rozvoj elearningu. Na silné a slabé stránky elearningu se orientuje další část, která naznačuje možné cesty rozvoje i případné bariéry v používání ICT ve vzdělávání. V závěru je věnována pozornost vzdělávacím objektům, autorským právům, kvalitě, standardům, ale také výzkumu v oblasti elearningu. |
Abstract (in English) |
---|
The entry in Encyclopedie of Educational Sciences is concerned with the theme of e-learning, which it approaches from a number of different perspectives. It considers both the starting-points of e-learning - the educational-didactic field and the technological field, and the definition of the two key terms - e-learning and blended learning. It also looks at educational policy at the national and international level, because it is that creates the broad framework not only for current activities but also for the future development of e-learning. The final section deals with the strong and weak sides of e-learning, indicating potential barriers to the use of ICT in education. The article likewise refers to several possible fields of educational research. |
Links | |
---|---|
GA406/06/1022, research and development project | Name: Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele |
Investor: Czech Science Foundation, Information and communication Technologies in Teachers Daily Work |
PrintDisplayed: 16/10/2024 02:00