Detailed Information on Publication Record
2009
Elearning ve školním vzdělávání
ZOUNEK, JiříBasic information
Original name
Elearning ve školním vzdělávání
Name (in English)
Elearning in schooling
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Praha, Pedagogická encyklopedie, p. 277-281, 5 pp. 2009
Publisher
Portál
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/09:00029800
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-7367-546-2
Keywords (in Czech)
elearning; blended learning; školská politika; ICT; pedagogika; didaktika; učební objekty; kvalita; standardy; teorie
Keywords in English
elearning; blended learning; ICT; educational sciences; theory; quality; learning objects
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 14/4/2010 22:50, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
Heslo v Pedagogické encyklopedii se zabývá problematikou elearningu, kterou nahlíží z několika perspektiv. Pozornost je věnována jak východiskům elearningu v oblasti pedagogicko - didaktické a oblasti technologické, tak i vymezení dvou klíčových pojmů: elearning a blended learning. Zmíněna je rovněž oblast školské politiky na národní i mezinárodní úrovni, protože ta vytváří široký rámec nejenom pro současné aktivity, ale i pro budoucí rozvoj elearningu. Na silné a slabé stránky elearningu se orientuje další část, která naznačuje možné cesty rozvoje i případné bariéry v používání ICT ve vzdělávání. V závěru je věnována pozornost vzdělávacím objektům, autorským právům, kvalitě, standardům, ale také výzkumu v oblasti elearningu.
In English
The entry in Encyclopedie of Educational Sciences is concerned with the theme of e-learning, which it approaches from a number of different perspectives. It considers both the starting-points of e-learning - the educational-didactic field and the technological field, and the definition of the two key terms - e-learning and blended learning. It also looks at educational policy at the national and international level, because it is that creates the broad framework not only for current activities but also for the future development of e-learning. The final section deals with the strong and weak sides of e-learning, indicating potential barriers to the use of ICT in education. The article likewise refers to several possible fields of educational research.
Links
GA406/06/1022, research and development project |
|