ZOUNEK, Jiří. Elearning ve školním vzdělávání (Elearning in schooling). In PRŮCHA, Jan. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál. p. 277-281. ISBN 978-80-7367-546-2. 2009.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Elearning ve školním vzdělávání
Name (in English) Elearning in schooling
Authors ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Praha, Pedagogická encyklopedie, p. 277-281, 5 pp. 2009.
Publisher Portál
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/09:00029800
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-7367-546-2
Keywords (in Czech) elearning; blended learning; školská politika; ICT; pedagogika; didaktika; učební objekty; kvalita; standardy; teorie
Keywords in English elearning; blended learning; ICT; educational sciences; theory; quality; learning objects
Tags e-learning, Education, educational software, effects of ICT use, ICT, ICT education educational sciences, ICT using, information and communication technologies, learning, learning theory, LMS, teaching, web site
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., učo 1752. Changed: 14/4/2010 22:50.
Abstract
Heslo v Pedagogické encyklopedii se zabývá problematikou elearningu, kterou nahlíží z několika perspektiv. Pozornost je věnována jak východiskům elearningu v oblasti pedagogicko - didaktické a oblasti technologické, tak i vymezení dvou klíčových pojmů: elearning a blended learning. Zmíněna je rovněž oblast školské politiky na národní i mezinárodní úrovni, protože ta vytváří široký rámec nejenom pro současné aktivity, ale i pro budoucí rozvoj elearningu. Na silné a slabé stránky elearningu se orientuje další část, která naznačuje možné cesty rozvoje i případné bariéry v používání ICT ve vzdělávání. V závěru je věnována pozornost vzdělávacím objektům, autorským právům, kvalitě, standardům, ale také výzkumu v oblasti elearningu.
Abstract (in English)
The entry in Encyclopedie of Educational Sciences is concerned with the theme of e-learning, which it approaches from a number of different perspectives. It considers both the starting-points of e-learning - the educational-didactic field and the technological field, and the definition of the two key terms - e-learning and blended learning. It also looks at educational policy at the national and international level, because it is that creates the broad framework not only for current activities but also for the future development of e-learning. The final section deals with the strong and weak sides of e-learning, indicating potential barriers to the use of ICT in education. The article likewise refers to several possible fields of educational research.
Links
GA406/06/1022, research and development projectName: Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele
Investor: Czech Science Foundation, Information and communication Technologies in Teachers Daily Work
PrintDisplayed: 23/4/2024 10:46