C 2009

Elearning ve školním vzdělávání

ZOUNEK, Jiří

Basic information

Original name

Elearning ve školním vzdělávání

Name (in English)

Elearning in schooling

Authors

ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Praha, Pedagogická encyklopedie, p. 277-281, 5 pp. 2009

Publisher

Portál

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/09:00029800

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-7367-546-2

Keywords (in Czech)

elearning; blended learning; školská politika; ICT; pedagogika; didaktika; učební objekty; kvalita; standardy; teorie

Keywords in English

elearning; blended learning; ICT; educational sciences; theory; quality; learning objects

Tags

Reviewed
Změněno: 14/4/2010 22:50, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Abstract

V originále

Heslo v Pedagogické encyklopedii se zabývá problematikou elearningu, kterou nahlíží z několika perspektiv. Pozornost je věnována jak východiskům elearningu v oblasti pedagogicko - didaktické a oblasti technologické, tak i vymezení dvou klíčových pojmů: elearning a blended learning. Zmíněna je rovněž oblast školské politiky na národní i mezinárodní úrovni, protože ta vytváří široký rámec nejenom pro současné aktivity, ale i pro budoucí rozvoj elearningu. Na silné a slabé stránky elearningu se orientuje další část, která naznačuje možné cesty rozvoje i případné bariéry v používání ICT ve vzdělávání. V závěru je věnována pozornost vzdělávacím objektům, autorským právům, kvalitě, standardům, ale také výzkumu v oblasti elearningu.

In English

The entry in Encyclopedie of Educational Sciences is concerned with the theme of e-learning, which it approaches from a number of different perspectives. It considers both the starting-points of e-learning - the educational-didactic field and the technological field, and the definition of the two key terms - e-learning and blended learning. It also looks at educational policy at the national and international level, because it is that creates the broad framework not only for current activities but also for the future development of e-learning. The final section deals with the strong and weak sides of e-learning, indicating potential barriers to the use of ICT in education. The article likewise refers to several possible fields of educational research.

Links

GA406/06/1022, research and development project
Name: Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele
Investor: Czech Science Foundation, Information and communication Technologies in Teachers Daily Work