Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{867498, author = {Štěpařová, Ema and Němec, Jiří and Vítková, Marie and Vojtová, Věra}, address = {Brno}, booktitle = {Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students.}, edition = {1.}, keywords = {Assistant pedagogue; trust; interaction; qualitative research; focus group; Roma pupil; socio-culturally handicapped groups; school environment; teacher; education}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7315-188-1}, publisher = {MU}, title = {Interakce pedagogických asistentů v kontextu transakční analýzy}, year = {2009} }
TY - JOUR ID - 867498 AU - Štěpařová, Ema - Němec, Jiří - Vítková, Marie - Vojtová, Věra PY - 2009 TI - Interakce pedagogických asistentů v kontextu transakční analýzy PB - MU CY - Brno SN - 9788073151881 KW - Assistant pedagogue KW - trust KW - interaction KW - qualitative research KW - focus group KW - Roma pupil KW - socio-culturally handicapped groups KW - school environment KW - teacher KW - education N2 - Výzkumná studie, kterou jsme realizovali v rámci výzkumného záměru PdF MU Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, navazuje na dlouhodobý kvalitativní výzkum a předchozí odborné texty. Jeden z nich jsme publikovali v loňském roce s názvem Edukace sociálně znevýhodněných žáků z pohledu asistentů pedagoga brněnských základních škol. Kvalitativní údaje (především deskripce výpovědí), které jsme získali prostřednictvím ohniskových skupin s romskými asistenty pedagoga, jsme se snažili analyzovat, popsat a vysvětlit jejich interakci (komunikaci) s učiteli, žáky a rodiči, a to prostřednictvím teorie transakční analýzy. Z relativně rozsáhlého textu jsme se zaměřili na analýzu komunikačních sděleních asistentů, prostřednictvím kterých vstupují do interakcí s dalšími osobami a pokusili jsme se vysvětlit možné příčiny konfliktů a nedorozumění, jež mají interpersonální povahu a se kterými se běžně setkáváme ve školním prostředí s větším počtem romských žáků. ER -
ŠTĚPAŘOVÁ, Ema and Jiří NĚMEC. Interakce pedagogických asistentů v kontextu transakční analýzy (Teacher Assistants Interaction in the Framework of Transaction Analysis). In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. \textit{Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students.}. 1st ed. Brno: MU, 2009, 157 pp. ISBN~978-80-7315-188-1.
|