PAVLÍČKOVÁ, Radka. Postřehy z doučování sociálně znevýhodněných(romských)dětí v jejich domácím prostředí (Remarks from Tutorage of Socially Disadvantaged(Roma)Children in their Home Environment). In Vítková, Marie - Vojtová, Věra. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1st ed. Brno: MU, 2009, 11 pp. ISBN 978-80-7315-188-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Postřehy z doučování sociálně znevýhodněných(romských)dětí v jejich domácím prostředí
Name in Czech Postřehy z doučování sociálně znevýhodněných(romských)dětí v jejich domácím prostředí
Name (in English) Remarks from Tutorage of Socially Disadvantaged(Roma)Children in their Home Environment
Authors PAVLÍČKOVÁ, Radka (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Vítková, Marie - Vojtová, Věra. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 11 pp. 2009.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00038517
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-188-1
Keywords (in Czech) romská rodina; doučování; romské dítě; domácí učitel;didaktické metody
Keywords in English Roma families; tutorage; Roma child; home teacher; teaching styles
Changed by Changed by: Mgr. Radka Pavlíčková, Ph.D., učo 11948. Changed: 3/2/2010 21:37.
Abstract
Příspěvek se zabývá problematikou doučování sociálně znevýhodněných dětí. Doučování probíhalo dlouhodobě přímo v jejich rodinách v rámci projektu Katedry sociální pedagogiky "Domácí učitel". Stručně přibližuje některé z postřehů a zkušeností studentů, kteří se na projektu podíleli a předkládá k zamyšlení souhrnné závěry s doučováním a výukou romských dětí obecně.
Abstract (in English)
The article deal with problems of the tutorage of socially disadvantaged children. The tutorage took place directly in their families on a long term basis. In terms of Social Pedagogy department project called "Home teacher". The aritcle presents some brief remarks and experiences of students, who took part in this project and showes summary conclusions of tutorage and education of Roma children in general.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 26/4/2024 14:02