D 2009

Postřehy z doučování sociálně znevýhodněných(romských)dětí v jejich domácím prostředí

PAVLÍČKOVÁ, Radka

Basic information

Original name

Postřehy z doučování sociálně znevýhodněných(romských)dětí v jejich domácím prostředí

Name in Czech

Postřehy z doučování sociálně znevýhodněných(romských)dětí v jejich domácím prostředí

Name (in English)

Remarks from Tutorage of Socially Disadvantaged(Roma)Children in their Home Environment

Authors

PAVLÍČKOVÁ, Radka (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Vítková, Marie - Vojtová, Věra. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 11 pp. 2009

Publisher

MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00038517

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-188-1

Keywords (in Czech)

romská rodina; doučování; romské dítě; domácí učitel;didaktické metody

Keywords in English

Roma families; tutorage; Roma child; home teacher; teaching styles
Změněno: 3/2/2010 21:37, Mgr. Radka Pavlíčková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá problematikou doučování sociálně znevýhodněných dětí. Doučování probíhalo dlouhodobě přímo v jejich rodinách v rámci projektu Katedry sociální pedagogiky "Domácí učitel". Stručně přibližuje některé z postřehů a zkušeností studentů, kteří se na projektu podíleli a předkládá k zamyšlení souhrnné závěry s doučováním a výukou romských dětí obecně.

In English

The article deal with problems of the tutorage of socially disadvantaged children. The tutorage took place directly in their families on a long term basis. In terms of Social Pedagogy department project called "Home teacher". The aritcle presents some brief remarks and experiences of students, who took part in this project and showes summary conclusions of tutorage and education of Roma children in general.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education