Detailed Information on Publication Record
2009
Postřehy z doučování sociálně znevýhodněných(romských)dětí v jejich domácím prostředí
PAVLÍČKOVÁ, RadkaBasic information
Original name
Postřehy z doučování sociálně znevýhodněných(romských)dětí v jejich domácím prostředí
Name in Czech
Postřehy z doučování sociálně znevýhodněných(romských)dětí v jejich domácím prostředí
Name (in English)
Remarks from Tutorage of Socially Disadvantaged(Roma)Children in their Home Environment
Authors
PAVLÍČKOVÁ, Radka (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Vítková, Marie - Vojtová, Věra. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 11 pp. 2009
Publisher
MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00038517
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-188-1
Keywords (in Czech)
romská rodina; doučování; romské dítě; domácí učitel;didaktické metody
Keywords in English
Roma families; tutorage; Roma child; home teacher; teaching styles
Změněno: 3/2/2010 21:37, Mgr. Radka Pavlíčková, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá problematikou doučování sociálně znevýhodněných dětí. Doučování probíhalo dlouhodobě přímo v jejich rodinách v rámci projektu Katedry sociální pedagogiky "Domácí učitel". Stručně přibližuje některé z postřehů a zkušeností studentů, kteří se na projektu podíleli a předkládá k zamyšlení souhrnné závěry s doučováním a výukou romských dětí obecně.
In English
The article deal with problems of the tutorage of socially disadvantaged children. The tutorage took place directly in their families on a long term basis. In terms of Social Pedagogy department project called "Home teacher". The aritcle presents some brief remarks and experiences of students, who took part in this project and showes summary conclusions of tutorage and education of Roma children in general.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|