s 2009

Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru

LUKÁŠOVÁ, Růžena a kol.

Basic information

Original name

Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru

Name in Czech

Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru

Name (in English)

Measurement of citizen satisfaction with public services as integral part of quality management in public sector organizations

Authors

LUKÁŠOVÁ, Růžena a kol. (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, 118 pp. 2009

Publisher

Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/09:00029826

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-210-5112-6

Keywords (in Czech)

veřejné služby měření spokojenosti zákazníků

Keywords in English

public services customer satisfaction measurement

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 23/2/2010 14:14, Mgr. Radka Vyskočilová

Abstract

V originále

Kniha se zabývá problematikou měření spokojenosti občanů jako zákazníků organizací veřejného sektoru, a to v kontextu řízení kvality veřejných služeb. Cílem autorů bylo zmapovat, utřídit a syntetizovat současnou poznatkovou bázi týkající se chápání pojmu kvalita veřejných služeb a měření spokojenosti občanů s veřejnými službami a poskytnout čtenářům: 1. systematicky zpracovaný text prezentující současný stav poznání a problémy současné praxe v dané oblasti, 2. přehled metodických postupů pro přípravu a realizaci měření spokojenosti občanů s veřejnými službami. Kniha reaguje na aktuální potřeby manažerské praxe a poskytuje čtenářům poznatky, které nebyly v daných souvislostech v našich podmínkách dosud zpracovány.

In English

The book deals with the issue of the satisfaction measurement of citizens as clients of public sector organizations in the context of quality management of public services. The authors objective was to study, classify and synthesize the current knowledge base concerning the understanding of the term public service quality and the measurement of citizen satisfaction with public services, and to provide the readers with: 1) a systematically arranged text which presents the current state of knowledge and the issues of the current practice in the particular area; and 2) an overview of methodical procedures used for the preparation and implementation of the measurement of citizen satisfaction with public services. The book responds to the current needs of the managerial practice and provides knowledge that has not been processed so far within this framework in our conditions.

Links

GA402/07/1486, research and development project
Name: Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
Investor: Czech Science Foundation, Measurement of Citizens Satisfaction with Public Sector Services as Integra Part of Quality management in Public Sector Organizations