Detailed Information on Publication Record
2009
Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
LUKÁŠOVÁ, Růžena a kol.Basic information
Original name
Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
Name in Czech
Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
Name (in English)
Measurement of citizen satisfaction with public services as integral part of quality management in public sector organizations
Authors
LUKÁŠOVÁ, Růžena a kol. (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, 118 pp. 2009
Publisher
Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/09:00029826
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-210-5112-6
Keywords (in Czech)
veřejné služby měření spokojenosti zákazníků
Keywords in English
public services customer satisfaction measurement
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 23/2/2010 14:14, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Kniha se zabývá problematikou měření spokojenosti občanů jako zákazníků organizací veřejného sektoru, a to v kontextu řízení kvality veřejných služeb. Cílem autorů bylo zmapovat, utřídit a syntetizovat současnou poznatkovou bázi týkající se chápání pojmu kvalita veřejných služeb a měření spokojenosti občanů s veřejnými službami a poskytnout čtenářům: 1. systematicky zpracovaný text prezentující současný stav poznání a problémy současné praxe v dané oblasti, 2. přehled metodických postupů pro přípravu a realizaci měření spokojenosti občanů s veřejnými službami. Kniha reaguje na aktuální potřeby manažerské praxe a poskytuje čtenářům poznatky, které nebyly v daných souvislostech v našich podmínkách dosud zpracovány.
In English
The book deals with the issue of the satisfaction measurement of citizens as clients of public sector organizations in the context of quality management of public services. The authors objective was to study, classify and synthesize the current knowledge base concerning the understanding of the term public service quality and the measurement of citizen satisfaction with public services, and to provide the readers with: 1) a systematically arranged text which presents the current state of knowledge and the issues of the current practice in the particular area; and 2) an overview of methodical procedures used for the preparation and implementation of the measurement of citizen satisfaction with public services. The book responds to the current needs of the managerial practice and provides knowledge that has not been processed so far within this framework in our conditions.
Links
GA402/07/1486, research and development project |
|