STEHLÍK, Martin. Aspekty ovlivňující porozumění kartografickým vyučovacím pomůckám . (The aspects of the understanding of the cartographic education mediums.). In Zborník vědeckých prací doktorandov a mladých vedeckých pracovnikov. Nitra: Univerzita Konštantina Filozofa v Nitre. Nitra: Univerzita Konštantina Filozofa v Nitre, 2009, 9 pp. ISBN 978-80-8094-499-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Aspekty ovlivňující porozumění kartografickým vyučovacím pomůckám .
Name in Czech Aspekty ovlivňující porozumění kartografickým vyučovacím pomůckám
Name (in English) The aspects of the understanding of the cartographic education mediums.
Authors STEHLÍK, Martin (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Nitra, Zborník vědeckých prací doktorandov a mladých vedeckých pracovnikov. Nitra: Univerzita Konštantina Filozofa v Nitre, 9 pp. 2009.
Publisher Univerzita Konštantina Filozofa v Nitre
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study Earth magnetism, geodesy, geography
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00038724
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-8094-499-5
Keywords (in Czech) prostorová představivost; kartografické prostředky; kartografická zobrazení; mapa; geografické kompetence
Keywords in English space visualisation; cartographic instrument; cartographic representation; map; geographic competentions
Changed by Changed by: Mgr. Martin Stehlík, učo 84496. Changed: 28/1/2010 22:33.
Abstract
Tento příspěvek se zabývá hodnotícími přístupy různých autorů v souvislosti s využíváním a lepším pochopením kartografických vyučovacích prostředků u žáků 2. a zejména 3. období dle Rámcového vzdělávacího programu (RVP). Téma, o kterém pojednává tento článek, je zaměřeno na vymezení hodnotících přístupů k základním schopnostem a dovednostem žáků pro efektivní aplikaci map a příbuzných znázornění zemského povrchu. Východiskem pro stanovení vhodných přístupů jsou jednak požadavky Rámcového vzdělávacího programu a jednak aktuální školská praxe: učebnice, kartografické pomůcky a jejich školní využití.
Abstract (in English)
This article is about project witch is searching the using and uderstanding of cartographic education mediums and cartographic representation in pupils of 2.and especilay 3. period by Framework education programme (RVP). The project themes was focused on selection of Fundamentals aptitude and skills for efective aplication of maps and similar graphic representation of Earths surface. The solution for assesment of cartography instruments are reqirements of the Frame education program and actual schoul practices: textboooks, cartogrpahic instruments and their usage
PrintDisplayed: 26/7/2024 00:29