D 2010

STATISTICKÁ ANALÝZA POSTOJŮ ČESKÝCH UČITELŮ K TYPICKÝM CHARAKTERISTIKÁM NADANÝCH ŽÁKŮ S DYSLEXIÍ

PORTEŠOVÁ, Šárka and Marie BUDÍKOVÁ

Basic information

Original name

STATISTICKÁ ANALÝZA POSTOJŮ ČESKÝCH UČITELŮ K TYPICKÝM CHARAKTERISTIKÁM NADANÝCH ŽÁKŮ S DYSLEXIÍ

Name (in English)

STATISTICAL ANALYSIS OF ATTITUDES OF CZECH TEACHERS

Authors

PORTEŠOVÁ, Šárka (203 Czech Republic, guarantor) and Marie BUDÍKOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Bratislava, 9th International Conference on Applied Mathematics APLIMAT 2010 February 2 - 5, 2010, Bratislava, p. 943-951, 8 pp. 2010

Publisher

Slovenská technická univerzita Bratislava

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14230/10:00043338

Organization unit

Faculty of Social Studies

ISBN

978-80-89313-47-1

Keywords (in Czech)

Nadaní žáci; dyslexie; faktorová analýza; test shody dvou podílů

Keywords in English

Gifted pupils; dyslexia; factor analysis; testing homogeneity of two proportions

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 9/4/2010 10:18, RNDr. Marie Budíková, Dr.

Abstract

V originále

Příspěvek shrnuje výsledky pilotní studie, která prostřednictvím dotazníkového šetření zkoumala postoje pedagogů prvního stupně k mimořádně nadaným žákům s dyslexií a k možnostem jejich vzdělávání.

In English

The present study explored teachers attitudes toward the gifted pupils with dyslexia and gifted education.

Links

MSM0021622406, plan (intention)
Name: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Psychological and social characteristics of children, youth and families, development of the personality in the time of changes of modern society