2010
CPV videostudie anglického jazyka: analýza výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence
ZERZOVÁ, JanaBasic information
Original name
CPV videostudie anglického jazyka: analýza výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence
Name in Czech
CPV videostudie anglického jazyka: analýza výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence
Name (in English)
CPV Video Study of English: Analysis of teaching culture and interculutral communicative competence
Authors
ZERZOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Ostrava, Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu. Sborník příspěvků XVII. ročníku celostátní konference ČAPV, p. 299-306, 8 pp. 2010
Publisher
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00043356
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7368-769-4
Keywords (in Czech)
videostudie; CPV videostudie anglického jazyka; výuka reálií; interkulturní komunikativní kompetence; pozorování výuky; kategoriální systém
Keywords in English
video study; CPV Video Study of English; teaching culture; intercultural communicative competence; observing teaching; system of categories
Tags
Reviewed
Changed: 16/2/2010 11:53, Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D.
V originále
Příspěvek stručně představuje projekt CPV videostudie anglického jazyka. Detailněji se věnuje popisu přístupů k výuce reálií a jejich pozorování v hodinách anglického jazyka se zvláštním zaměřením na pozorování rozvíjení interkulturní komunikativní kompetence. Příspěvek představuje kategoriální systém navržený pro pozorování výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence v hodinách anglického jazyka natočených v rámci projektu CPV videostudie anglického jazyka a ukázky transkriptů reprezentující jednotlivé kategorie kategoriálního systému, které se ve vzorku 79 hodin, natočených v 7. a 8. ročnících základních škol Jihomoravského, Olomouckého a Zlínského kraje vyskytly.
In English
The contribution briefly introduces the project of CPV Video Study of English. It focuses in more detail on the description of the planned analysis of the approaches to teaching culture and their observation in English classes with special focus on observing enhancing the intercultural communicative competence. It introduces the system of categories developed for observing teaching intercultural communicative competence in English classes videotaped in the project of CPV Video Study of English and examples of transcript extracts representing the categories present in the sample of 79 lessons videotaped in the 7th and 8th grades of elementary schools in Jihomoravský, Zlínský and Olomoucký regions.
Links
LC06046, research and development project |
|