Detailed Information on Publication Record
2010
VZDĚLÁVÁNÍ A KOMUNIKACE NADANÝCH ŽÁKŮ V MLADŠÍM ŠKOLNÍM VĚKU
PROCHÁZKOVÁ, Lenka, Marie HAVELKOVÁ and Petr KACHLÍKBasic information
Original name
VZDĚLÁVÁNÍ A KOMUNIKACE NADANÝCH ŽÁKŮ V MLADŠÍM ŠKOLNÍM VĚKU
Name in Czech
VZDĚLÁVÁNÍ A KOMUNIKACE NADANÝCH ŽÁKŮ V MLADŠÍM ŠKOLNÍM VĚKU
Name (in English)
EDUCATION AND COMMUNICATION OF TALENTED PUPILS IN JUNIOR SCHOOL AGE
Authors
PROCHÁZKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Marie HAVELKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr KACHLÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Ostrava, Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu Sborník příspěvků, p. 546 - 556, 10 pp. 2010
Publisher
Pedagogická fakulta OU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00043359
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7368-769-4
Keywords (in Czech)
nadaní žáci; komunikace; vzdělávání nadaných žáků
Keywords in English
gifted children; communication; education of gifted children
Změněno: 9/3/2011 21:25, PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá problematikou výchovy a vzdělávání nadaných žáků mladšího školního věku. Popisuje dílčí výsledky dotazníkového šetření, v němž byla mimo jiné zkoumána specifika komunikace nadaných žáků. Komplexní výsledky výzkumu mohou přispět ke zvýšení informovanosti o nadaných žácích v edukačním procesu, jelikož specifické potřeby nadaných jedinců je třeba poznávat a reagovat na ně.
In English
This contribution deals with the education of junior school age and talented pupils problems. It describes partial questionnaire survey results, in which were furthermore the specifics of communication of talented pupils recognized. The complex results of this research can contribute to better information and knowledge about talented pupils in educational process, because it is necessary to identify and react on the specific needs of talented individuals.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|