2009
Jedna vlaštovka jaro nedělá aneb (ne)vědomosti žáků nejenom o vlaštovkách
KUBIATKO, Milan a Ivana VACULOVÁZákladní údaje
Originální název
Jedna vlaštovka jaro nedělá aneb (ne)vědomosti žáků nejenom o vlaštovkách
Název anglicky
One swallow does not make a summer or what pupils (do not) know about swallows
Autoři
KUBIATKO, Milan (703 Slovensko, garant, domácí) a Ivana VACULOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Ostrava, Sborník příspěvků XVII. ročníku celostátní konference ČAPV, od s. 557-563, 7 s. 2009
Nakladatel
Pedagogická fakulta OU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00038975
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7368-769-4
Klíčová slova česky
dotazník; mylné představy; ptáci; žáci
Klíčová slova anglicky
questionnaire; wrong ideas; birds; pupils
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2013 10:05, PaedDr. Milan Kubiatko, PhD.
V originále
Mylné představy žáků různého věku o zvířatech byly prezentovány v mnoha výzkumných studiích. Předkládaná studie je zaměřena na zjišťování mylných představ žáku 2. stupně základních škol. Věk žáků byl v rozmezí 10 až 16 let. Výzkumný nástroj se skládal z 30 uzavřených a také otevřených otázek, jedna byla grafická. Do analýz bylo zahrnuto 719 vyplněných dotazníků ze 7 slovenských základních škol. Položky dotazníku byly rozděleny do 5 kategorií dle jejich charakteru, konkrétně: 1. Identifikace ptáků; 2. Rozmnožování ptáků; 3. Potrava ptáků; 4. Ptačí smysly; 5. Migrace ptáků. Studie je zaměřena na zjištění rozdílu ve výsledcích mezi žáky různého věku. Celkově bylo zjištěno značné množství mylných představ u všech věkových skupin.
Anglicky
Wrong ideas about animals have been reported in various research reports on the pupils of all age groups. This cross-age study is focused on finding wrong ideas about birds among elementary children of various ages (from 10 to 16). A questionnaire consisting of 30 multiple choice and open ended questions was used and one was graphic. This questionnaire was administered to 719 children from 7 elementary schools in Slovakia. We divided items of questionnaire in to five dimensions by their character namely: 1. Identification of birds; 2. Birds reproduction; 3. Food of birds; 4. Birds senses 5. Migratory of birds. We focused on finding differences in results between age of the respondents. We found numerous wrong ideas across all age groups.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|