Detailed Information on Publication Record
2008
Zur Ausbildung von Lehrer/-inne/-n an der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität im Hinblick auf die Arbeit mit Schüler/-inne/-n mit sonderpädagogischem Förderbedarf
BARTOŇOVÁ, Miroslava, Lucie PROCHÁZKOVÁ and Marie VÍTKOVÁBasic information
Original name
Zur Ausbildung von Lehrer/-inne/-n an der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität im Hinblick auf die Arbeit mit Schüler/-inne/-n mit sonderpädagogischem Förderbedarf
Name in Czech
Vzdělávání učitelů na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity s ohledem na práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Name (in English)
Education of teachers at the Faculty of Education at the Masaryk University according to the education of pupils with special needs
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic), Lucie PROCHÁZKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor) and Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Wien, Lehrer/-innenbildung in Europa, p. 28-34, 7 pp. Europäische Identität, Band 2, 2008
Publisher
LIT Verlag
Other information
Language
German
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Austria
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00039395
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-3-7000-0826-2
Keywords (in Czech)
žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; reformy; legislativa; univerzita; učitel; rámcový vzdělávací program
Keywords in English
pupil with special need; reforms; legislation; university; teacher; framework educational programme
Tags
International impact
Změněno: 15/3/2010 17:51, PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.
V originále
In der Tschechischen Republik kam es in den letzten Jahren zu Änderungen in der beruflichen Vorbereitung der LehrerInnen. So wurde beispielsweise das Studienprogramm im Bereich der Sonderpädagogik im Hinblick auf das so genannte Bologna-Prozess geändert und besteht derzeit aus drei Teilen: Bachelor, Master und Doktor. Die Bildung und Erziehung von Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf ist keine Domäne des Sonderschulwesens mehr, sondern betrifft immer mehr alle Schultypen und Schuleinrichtungen. Präsentiert wird auch das geplante Forschungsvorhaben.
In Czech
V České republice došlo v posledních letech k mnoha změnám v oblasti profesní přípravy učitelů. Studijní program v oblasti speciální pedagogiky byl například s ohledem na Boloňský proces změně a skládá se nyní ze tří částí: bakalář, magistr a doktor. Vzdělávání a výchovu žáků se speciálnímivzdělávacími potřebami již není doménou pouze speciálního školství, nýbrž se týká všech typů škol a školských zařízení. Prezentován je plánovaný výzkumný záměr.
In English
In the Czech Republic a lot of things have changed in the last years. The study programmes in the field of special education changed according to the Bologna-process, there is a bachelor, master and doctor now. The education of pupils with special need is not a specifity of special schools more, it belongs to all schools. The planed reseach is presented.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|