BARTOŇOVÁ, Miroslava, Lucie PROCHÁZKOVÁ and Marie VÍTKOVÁ. Zur Ausbildung von Lehrer/-inne/-n an der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität im Hinblick auf die Arbeit mit Schüler/-inne/-n mit sonderpädagogischem Förderbedarf (Education of teachers at the Faculty of Education at the Masaryk University according to the education of pupils with special needs). In Lehrer/-innenbildung in Europa. Wien: LIT Verlag, 2008, p. 28-34. Europäische Identität, Band 2. ISBN 978-3-7000-0826-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zur Ausbildung von Lehrer/-inne/-n an der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität im Hinblick auf die Arbeit mit Schüler/-inne/-n mit sonderpädagogischem Förderbedarf
Name in Czech Vzdělávání učitelů na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity s ohledem na práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Name (in English) Education of teachers at the Faculty of Education at the Masaryk University according to the education of pupils with special needs
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic), Lucie PROCHÁZKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor) and Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Wien, Lehrer/-innenbildung in Europa, p. 28-34, 7 pp. Europäische Identität, Band 2, 2008.
Publisher LIT Verlag
Other information
Original language German
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Austria
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00039395
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-7000-0826-2
Keywords (in Czech) žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; reformy; legislativa; univerzita; učitel; rámcový vzdělávací program
Keywords in English pupil with special need; reforms; legislation; university; teacher; framework educational programme
Tags International impact
Changed by Changed by: PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D., učo 20097. Changed: 15/3/2010 17:51.
Abstract
In der Tschechischen Republik kam es in den letzten Jahren zu Änderungen in der beruflichen Vorbereitung der LehrerInnen. So wurde beispielsweise das Studienprogramm im Bereich der Sonderpädagogik im Hinblick auf das so genannte Bologna-Prozess geändert und besteht derzeit aus drei Teilen: Bachelor, Master und Doktor. Die Bildung und Erziehung von Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf ist keine Domäne des Sonderschulwesens mehr, sondern betrifft immer mehr alle Schultypen und Schuleinrichtungen. Präsentiert wird auch das geplante Forschungsvorhaben.
Abstract (in Czech)
V České republice došlo v posledních letech k mnoha změnám v oblasti profesní přípravy učitelů. Studijní program v oblasti speciální pedagogiky byl například s ohledem na Boloňský proces změně a skládá se nyní ze tří částí: bakalář, magistr a doktor. Vzdělávání a výchovu žáků se speciálnímivzdělávacími potřebami již není doménou pouze speciálního školství, nýbrž se týká všech typů škol a školských zařízení. Prezentován je plánovaný výzkumný záměr.
Abstract (in English)
In the Czech Republic a lot of things have changed in the last years. The study programmes in the field of special education changed according to the Bologna-process, there is a bachelor, master and doctor now. The education of pupils with special need is not a specifity of special schools more, it belongs to all schools. The planed reseach is presented.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 6/10/2024 17:21