BARTOŇOVÁ, Miroslava. Strategie ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním se zřetelem na romské etnikum v počátečním vzdělávání (Education of Students with Social Disadvantage with Focus on Children of Roma Origin in Early Education). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 223 pp. ISBN 978-80-210-5103-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Strategie ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním se zřetelem na romské etnikum v počátečním vzdělávání
Name in Czech Strategie ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním se zřetelem na romské etnikum v počátečním vzdělávání
Name (in English) Education of Students with Social Disadvantage with Focus on Children of Roma Origin in Early Education
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava.
Edition 1. vyd. Brno, 223 pp. 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5103-4
Keywords (in Czech) Asistent pedagoga ergodiagnostické centrum speciálněpedagogické centrum deprivace dimenze romské dítě žák se speciálními vzdělávacími potřebami
Keywords in English Teacher assistant ergodiagnostic centre special educational centre deprivation dimension Roma child pupil with special needs school education language handicap ethnopedagogy Roma minority
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Alena Mizerová, učo 24294. Changed: 2/9/2010 14:40.
Abstract
Odborná publikace podává komplexní analýzu teoretických i empirických zdrojů týkajících se edukace jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na problematiku multikulturní edukace jedinců, včetně analýzy integrace jednotlivých vzdělávacích subsystémů do současného školského systému. Úžeji se zaměřuje na důležitý mezník v osobnosti dítěte se sociálním znevýhodněním. Jedná se o celé období předškolního věku s akcentem na vstup dítěte do školy.
Abstract (in English)
The senior lectureship thesis provides a full analysis of the theoretical and empirical sources dealing with education of individuals with special educational needs in area of multicultural education of individuals including analyses the integration of educational subsystems into the current school system. It focuses on important points of personality development of child with special needs. It is the pre-education age with stress on beginning of compulsory school attendance.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 24/4/2024 17:52