e 2010

Komparace sociální komunikace rozumově nadaných žáků s žáky běžné populace v edukačním procesu

PROCHÁZKOVÁ, Lenka, Marie HAVELKOVÁ, Soňa KUBEŠOVÁ and Zuzana ČUČKOVÁ

Basic information

Original name

Komparace sociální komunikace rozumově nadaných žáků s žáky běžné populace v edukačním procesu

Name in Czech

Komparace sociální komunikace rozumově nadaných žáků s žáky běžné populace v edukačním procesu

Name (in English)

The comparison of social communication of intellectual talented pupils with common population pupils in the educational process

Edition

2010

Publisher

PdF MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Přehledové a vzdělávací texty

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Nadané děti; edukace nadaných dětí; běžná populace; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; sociální komunikace; komunikativní kompetence;

Keywords in English

Gifted children; education of gifted children; common population; Framework educational programme for primary education; social communication; communicative skills;
Změněno: 9/3/2011 21:21, PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D.

Abstract

V originále

Ve sdělení byli pomocí dotazníkového šetření a pozorování v hodině konfrontováni rozumově nadaní jedinci s běžnou populací zejména v oblasti komunikace a komunikativních kompetencí v souvislosti s požadavky RVP ZV. Pozornost byla soustředěna na objasnění charakteristik v komunikaci mezi učitelem a rozumově nadanými dětmi z pohledu učitele.

In English

In this statement, intellectual talented pupils were confronted by the questionnaire survey and observation during the lessons together with common population, mainly in the sphere of communication and communicating competention in connection with the requirements of RVP ZV. The attention was concentrated on the explication of the characteristics in the communication between the teacher and intellectual talented children in the view of the teacher.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education