Detailed Information on Publication Record
2010
Komparace sociální komunikace rozumově nadaných žáků s žáky běžné populace v edukačním procesu
PROCHÁZKOVÁ, Lenka, Marie HAVELKOVÁ, Soňa KUBEŠOVÁ and Zuzana ČUČKOVÁBasic information
Original name
Komparace sociální komunikace rozumově nadaných žáků s žáky běžné populace v edukačním procesu
Name in Czech
Komparace sociální komunikace rozumově nadaných žáků s žáky běžné populace v edukačním procesu
Name (in English)
The comparison of social communication of intellectual talented pupils with common population pupils in the educational process
Authors
Edition
2010
Publisher
PdF MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Přehledové a vzdělávací texty
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Nadané děti; edukace nadaných dětí; běžná populace; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; sociální komunikace; komunikativní kompetence;
Keywords in English
Gifted children; education of gifted children; common population; Framework educational programme for primary education; social communication; communicative skills;
Změněno: 9/3/2011 21:21, PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D.
V originále
Ve sdělení byli pomocí dotazníkového šetření a pozorování v hodině konfrontováni rozumově nadaní jedinci s běžnou populací zejména v oblasti komunikace a komunikativních kompetencí v souvislosti s požadavky RVP ZV. Pozornost byla soustředěna na objasnění charakteristik v komunikaci mezi učitelem a rozumově nadanými dětmi z pohledu učitele.
In English
In this statement, intellectual talented pupils were confronted by the questionnaire survey and observation during the lessons together with common population, mainly in the sphere of communication and communicating competention in connection with the requirements of RVP ZV. The attention was concentrated on the explication of the characteristics in the communication between the teacher and intellectual talented children in the view of the teacher.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|