PROCHÁZKOVÁ, Lenka, Marie HAVELKOVÁ, Soňa KUBEŠOVÁ and Zuzana ČUČKOVÁ. Komparace sociální komunikace rozumově nadaných žáků s žáky běžné populace v edukačním procesu (The comparison of social communication of intellectual talented pupils with common population pupils in the educational process). PdF MU, 2010.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komparace sociální komunikace rozumově nadaných žáků s žáky běžné populace v edukačním procesu
Name in Czech Komparace sociální komunikace rozumově nadaných žáků s žáky běžné populace v edukačním procesu
Name (in English) The comparison of social communication of intellectual talented pupils with common population pupils in the educational process
Authors PROCHÁZKOVÁ, Lenka, Marie HAVELKOVÁ, Soňa KUBEŠOVÁ and Zuzana ČUČKOVÁ.
Edition 2010.
Publisher PdF MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Survey and educational texts
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Nadané děti; edukace nadaných dětí; běžná populace; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; sociální komunikace; komunikativní kompetence;
Keywords in English Gifted children; education of gifted children; common population; Framework educational programme for primary education; social communication; communicative skills;
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D., učo 92125. Changed: 9/3/2011 21:21.
Abstract
Ve sdělení byli pomocí dotazníkového šetření a pozorování v hodině konfrontováni rozumově nadaní jedinci s běžnou populací zejména v oblasti komunikace a komunikativních kompetencí v souvislosti s požadavky RVP ZV. Pozornost byla soustředěna na objasnění charakteristik v komunikaci mezi učitelem a rozumově nadanými dětmi z pohledu učitele.
Abstract (in English)
In this statement, intellectual talented pupils were confronted by the questionnaire survey and observation during the lessons together with common population, mainly in the sphere of communication and communicating competention in connection with the requirements of RVP ZV. The attention was concentrated on the explication of the characteristics in the communication between the teacher and intellectual talented children in the view of the teacher.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 18/7/2024 16:26