VOJTOVÁ, Věra. Aktuální potřeba intervence u dětí v riziku poruch chování (Current Need for Intervention od Children with Behaviour Disorders). In PAVLOVSKÁ, Marie and Lenka REMSOVÁ. Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV. ISBN 978-80-210-4849-2. 2009.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Aktuální potřeba intervence u dětí v riziku poruch chování
Name in Czech Aktuální potřeba intervence u dětí v riziku poruch chování
Name (in English) Current Need for Intervention od Children with Behaviour Disorders
Authors VOJTOVÁ, Věra.
Edition Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV, 2009.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4849-2
Keywords (in Czech) dysfunkční rodina; ohrožené děti; děti se sociálním znevýhodněním; děti v riziku poruch chování; životní situace ohrožení
Keywords in English dysfunctional family; children at risk; socially disadvantaged children; children at risk of behavioural disorder; risky life situation
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 24/3/2010 09:30.
Abstract
Specifické aspekty ve vývoji chování dětí v dětských domovech jsou rizikem pro vývoj poruchy chování. Příspěvke představuje koncept intervence s využitím posilujících faktorů pro rozvoj strategií zvládání těchto dětí.
Abstract (in English)
Specific aspects in the development of children in child home care behaviour create risk for behaviour disorders. The contribution introduces the concept of intervention for creating and empowering their coping strategies.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 20/4/2024 00:17