C 2009

Inkluzivní vzdělávání jako faktor socializace dětí se sociálním znevýhodněním

VOJTOVÁ, Věra and Jiří NĚMEC

Basic information

Original name

Inkluzivní vzdělávání jako faktor socializace dětí se sociálním znevýhodněním

Name in Czech

Inkluzivní vzdělávání jako faktor socializace dětí se sociálním znevýhodněním

Name (in English)

Inclusive Education as a Factor of Socialization of the Pupils with Social Disadvantages

Authors

VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor) and Jiří NĚMEC (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, p. 21-38, 17 pp. pd. 2009

Publisher

MUNI PRESS

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00039580

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5033-4

Keywords (in Czech)

inkluzivní vzdělávání; socializace; začlenění; sociální znevýhodnění; vylučování ze školy; ústavní výchova; ochranná výchova

Keywords in English

inclusiv education; socialization; social disadvantage; school drop out; institutional care; segregated care

Tags

Reviewed
Změněno: 24/3/2010 11:45, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola představuje základní atributy inkluzivního vzdělávání v kontextu výzkumných zjištění.

In English

There are introduced the main aspects of inclusive education in the context of research outcomes.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education