VOJTOVÁ, Věra and Jiří NĚMEC. Inkluzivní vzdělávání jako faktor socializace dětí se sociálním znevýhodněním (Inclusive Education as a Factor of Socialization of the Pupils with Social Disadvantages). In NĚMEC, Jiří and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. 1st ed. Brno: MUNI PRESS, 2009, p. 21-38, 17 pp. pd. ISBN 978-80-210-5033-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inkluzivní vzdělávání jako faktor socializace dětí se sociálním znevýhodněním
Name in Czech Inkluzivní vzdělávání jako faktor socializace dětí se sociálním znevýhodněním
Name (in English) Inclusive Education as a Factor of Socialization of the Pupils with Social Disadvantages
Authors VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor) and Jiří NĚMEC (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, p. 21-38, 17 pp. pd. 2009.
Publisher MUNI PRESS
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00039580
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5033-4
Keywords (in Czech) inkluzivní vzdělávání; socializace; začlenění; sociální znevýhodnění; vylučování ze školy; ústavní výchova; ochranná výchova
Keywords in English inclusiv education; socialization; social disadvantage; school drop out; institutional care; segregated care
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 24/3/2010 11:45.
Abstract
Kapitola představuje základní atributy inkluzivního vzdělávání v kontextu výzkumných zjištění.
Abstract (in English)
There are introduced the main aspects of inclusive education in the context of research outcomes.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 28/4/2024 01:45