VOJTOVÁ, Věra. Kvalita života školy z perspektivy žáků se sociálním znevýhodněním (Quality of School Life from the Socially Disadvantaged Pupils Perspective). In NĚMEC, Jiří and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. 1st ed. Brno: MUNI, 2009, p. 77-90, 13 pp. pd. ISBN 978-80-210-5033-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kvalita života školy z perspektivy žáků se sociálním znevýhodněním
Name in Czech Kvalita života školy z perspektivy žáků se sociálním znevýhodněním
Name (in English) Quality of School Life from the Socially Disadvantaged Pupils Perspective
Authors VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, p. 77-90, 13 pp. pd, 2009.
Publisher MUNI
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00051329
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5033-4
Keywords (in Czech) riziko poruch chování; vylučování; škola pro všechny;postoje ke školnímu životu;koncept kvality života
Keywords in English risk of behavioural disorder; exclusion; school for all; school life attitude; quality of life concept
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 28/3/2012 17:26.
Abstract
Ve stati představujeme výsledky výzkumné studie. Interpretujeme specifika v postojích žáků se sociálním znevýhodněním ke kvalitě života školy jako rizikové skupiny.Tyto výsledky jsou prezentované ve srovnání s majoritní skupinou žáků.
Abstract (in English)
In the chapter there are introduced the outcomes of research study concernig consequences of risk groups students attitudes toward school enviroment quality. We present data analysis of socially disadvantaged pupils in comparison with the majority pupils group.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 19/9/2024 13:57