ELIÁŠOVÁ, Petra and Věra VOJTOVÁ. Diagnostika školního prostředí z hlediska šikanování (Assessment of the School Enviroment in the Terms of Bullying). Online. In NĚMEC, Jiří and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. 1st ed. Brno: MUNI, 2009. p. 241-252, 11 pp. pd. ISBN 978-80-210-5033-4. [citováno 2024-04-24]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Diagnostika školního prostředí z hlediska šikanování
Name in Czech Diagnostika školního prostředí z hlediska šikanování
Name (in English) Assessment of the School Enviroment in the Terms of Bullying
Authors ELIÁŠOVÁ, Petra (203 Czech Republic) and Věra VOJTOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, p. 241-252, 11 pp. pd, 2009.
Publisher MUNI
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00051330
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5033-4
Keywords (in Czech) školní šikanování; agresor; oběť; analýza situace ve třídě; pedagogická intervence
Keywords in English school bullying; aggressor; victim; analysis of the situation in the class; pedagogical intervention
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 13/3/2012 15:47.
Abstract
Kapitola prezentuje výsledky výzkumné studie realizovné v prostředí základních škol v roce 2007/2008. V jeho rámci jsme ověřovali metodiku diagnostických procesů ve školní třídě se zaměřením na depistáž případů školní šikany.
Abstract (in English)
The article presents the outcomes of research study from mainstream classrooms made in the year 2007/2008.In this framework we developed the methods and tools for assessing bullying in the classroom.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 24/4/2024 03:46