C 2008

Profesní vzdělávání dospělých

NOVOTNÝ, Petr

Basic information

Original name

Profesní vzdělávání dospělých

Name (in English)

Vocational education and training of adults

Authors

NOVOTNÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice, p. 113-141, 29 pp. 2008

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/08:00030161

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-210-4779-2

Keywords (in Czech)

učení;vzdělávání;práce;profesní;Česká republika

Keywords in English

learning;education;work;vocational;Czech republic

Tags

Reviewed
Změněno: 28/3/2010 08:40, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Abstract

V originále

Tato kapitola se vyrovnává s problematikou učení se a vzdělávání dospělých v pracovním a profesním kontextu. K naplnění těchto cílů je v této kapitole nejprve definováno a dílčím způsobem rozpracováno pole zájmu z pohledu hlavních oborů, které se profesním vzděláváním dospělých zabývají (andragogika / vzdělávání dospělých, teorie rozvoje lidských zdrojů a ekonomika). Poté jsou rekapitulovány vybrané zásadní vnější okolnosti stavu profesního vzdělávání dospělých, kterými jsou současné ekonomické a sociální trendy a realita trhu práce. Empirická data jsou využívána podle potřeby v celé kapitole, nicméně koncentrována jsou především v částech věnovaných systému profesního vzdělávání dospělých na národní a podnikové úrovni a individuálnímu úhlu pohledu na totéž téma. Analýza dat se soustředí především na otázky kdo a na základě jaké potřeby se profesního vzdělávání dospělých účastní a jaké jsou skutečné efekty participace na profesním vzdělávání dospělých pro jedince, organizaci a společnost. K odpovědím na tyto otázky jsou směřovány také závěry.

In English

Tato kapitola se vyrovnává s problematikou učení se a vzdělávání dospělých v pracovním a profesním kontextu. K naplnění těchto cílů je v této kapitole nejprve definováno a dílčím způsobem rozpracováno pole zájmu z pohledu hlavních oborů, které se profesním vzděláváním dospělých zabývají (andragogika / vzdělávání dospělých, teorie rozvoje lidských zdrojů a ekonomika). Poté jsou rekapitulovány vybrané zásadní vnější okolnosti stavu profesního vzdělávání dospělých, kterými jsou současné ekonomické a sociální trendy a realita trhu práce. Empirická data jsou využívána podle potřeby v celé kapitole, nicméně koncentrována jsou především v částech věnovaných systému profesního vzdělávání dospělých na národní a podnikové úrovni a individuálnímu úhlu pohledu na totéž téma. Analýza dat se soustředí především na otázky kdo a na základě jaké potřeby se profesního vzdělávání dospělých účastní a jaké jsou skutečné efekty participace na profesním vzdělávání dospělých pro jedince, organizaci a společnost. K odpovědím na tyto otázky jsou směřovány také závěry.

Links

1J017/04-DP2, research and development project
Name: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje
Investor: Ministry of Labour and Social Affairs of the CR, Adult Education in Various Stages of the Life Cycle: Priorities, Opportunities and Possibilities of Development