2007
Využití supervize v pomáhajících profesích na příkladu sociální práce
NEČASOVÁ, MirkaZákladní údaje
Originální název
Využití supervize v pomáhajících profesích na příkladu sociální práce
Název česky
Trendy v přípravě pedagogických pracovníků
Název anglicky
The use of supervision in helping profession - example of social work
Autoři
NEČASOVÁ, Mirka
Vydání
Trendy v přípravě pedagogických pracovníků, 2007
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
supervize; vzdělávání; sociální práce
Klíčová slova anglicky
supervision; education; social work
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 21. 10. 2018 14:47, PhDr. Mirka Nečasová, Ph.D.
V originále
Příspěvek je zaměřený na objasnění pojmu supervize a na možnosti využití supervize v pomáhajících profesích včetně přínosů, hranic a rizik supervize. Pozornost je věnována také základnímu rozdělení na reflexivní supervizi a supervizi zaměřenou na kompetence. Teoretický podklad je ilustrován pomocí prezentace Minimálního standardu vzdělávání v oblasti supervize Asociace vzdělavatelů v sociální práci a rozveden na praktickém příkladu výuky praxe a supervize studentů na Katedře sociální politiky a sociální práce FSS MU.
Anglicky
The aim of the article is to clartify the conception of supervision and the possibilities how to use the concept in helping professions. The focus is on basic division of supervision (reflective and competnecy model). The theoretical base is illustrated by the Minimum standard of education in social work elaborated by Association of schools of social woork in CR and by the way the subject is taught at the Department of socai policy and social work FSS MU.
Návaznosti
| GA403/03/0988, projekt VaV |
|