D 2009

Supervize studentů jako nástroj posilování jejich nezdolnosti

ŠIŠLÁKOVÁ, Monika

Basic information

Original name

Supervize studentů jako nástroj posilování jejich nezdolnosti

Name in Czech

Supervize studentů jako nástroj posilování jejich nezdolnosti

Edition

Prešov, Odborná prax ako súčasť pregraduálnej a graduálnej prípravy sociálnych pracovníkov. Manažment. Etika. Supervízia. p. 133-141, 9 pp. 2009

Publisher

Akcent print

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Social Studies

ISBN

978-80-89295-17-3

Keywords (in Czech)

supervize; praxe studentů; resilience

Tags

Reviewed
Změněno: 31/3/2010 10:46, doc. PhDr. Monika Punová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek poukazuje na možnou aplikaci konceptu resilience do oblasti supervize studentů sociální práce, protože supervize hraje velmi důležitou roli při zvyšování jejich odolnosti vůči nárokům profese, na kterou se připravují v rámci své praxe. Nejprve je představen koncept resilience ze sociálně ekologického pohledu, dále jsou pojednány možné rizikové faktory, s nimiž se mohou potýkat studenti na praxi. Vyústěním stati jsou tři základní strategie podporování resilience studentů (orientace na omezování rizik, na posilování aktiv a na budování efektivních systémů adaptace).

In English

In this essay author deals with possibly application of resilience concept into supervision of social work students, because supervision is very important part of resilience enhancement. Author presents the resilience concept look of socially ecological concept, possible risk and protective factors and the three basic strategies of students building resilience (orientation to risk decline, strengthening of assets and effective systems adaptation building).