Detailed Information on Publication Record
2009
Supervize studentů jako nástroj posilování jejich nezdolnosti
ŠIŠLÁKOVÁ, MonikaBasic information
Original name
Supervize studentů jako nástroj posilování jejich nezdolnosti
Name in Czech
Supervize studentů jako nástroj posilování jejich nezdolnosti
Authors
Edition
Prešov, Odborná prax ako súčasť pregraduálnej a graduálnej prípravy sociálnych pracovníkov. Manažment. Etika. Supervízia. p. 133-141, 9 pp. 2009
Publisher
Akcent print
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
978-80-89295-17-3
Keywords (in Czech)
supervize; praxe studentů; resilience
Tags
Reviewed
Změněno: 31/3/2010 10:46, doc. PhDr. Monika Punová, Ph.D.
V originále
Příspěvek poukazuje na možnou aplikaci konceptu resilience do oblasti supervize studentů sociální práce, protože supervize hraje velmi důležitou roli při zvyšování jejich odolnosti vůči nárokům profese, na kterou se připravují v rámci své praxe. Nejprve je představen koncept resilience ze sociálně ekologického pohledu, dále jsou pojednány možné rizikové faktory, s nimiž se mohou potýkat studenti na praxi. Vyústěním stati jsou tři základní strategie podporování resilience studentů (orientace na omezování rizik, na posilování aktiv a na budování efektivních systémů adaptace).
In English
In this essay author deals with possibly application of resilience concept into supervision of social work students, because supervision is very important part of resilience enhancement. Author presents the resilience concept look of socially ecological concept, possible risk and protective factors and the three basic strategies of students building resilience (orientation to risk decline, strengthening of assets and effective systems adaptation building).