D 2009

Výukové programy jako zdroj znalostí žáků v dějepise.

RODRIGUEZOVÁ, Veronika

Basic information

Original name

Výukové programy jako zdroj znalostí žáků v dějepise.

Name (in English)

Educational programmes as sources of pupils knowledge in history.

Authors

RODRIGUEZOVÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, In ŠTĚPÁNEK, K. (ed.) Vybrané problémy borové didaktiky dějepisu 2 (v disertačních pracích studentů doktorských studijních programů). p. 28-39, 46 pp. 2009

Publisher

MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00039837

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5019-8

Keywords (in Czech)

konstruktivistické a transmisivní pojetí vzdělávání, tematická kooperativní výuka, dramatická výuka, znalost, vědomost, poznatek, Bloomova taxonomie kognitivních cílů

Keywords in English

Constructivist and transmissive concept of education; thematic cooperative instruction; drama education; the triune brain theory; knowledge; understanding; Blooms taxonomy of of educational objectives

Tags

Reviewed
Změněno: 9/1/2011 13:48, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.

Abstract

V originále

Vliv komplexních výukových metod na kvalitu a trvalost kognitivních procesů při výuce dějepisu na druhém stupni základní školy.

In English

Influence of complex educational methods upon the quality and durability of cognitive processes in the tuition of history in secondary school.