Detailed Information on Publication Record
2009
Výukové programy jako zdroj znalostí žáků v dějepise.
RODRIGUEZOVÁ, VeronikaBasic information
Original name
Výukové programy jako zdroj znalostí žáků v dějepise.
Name (in English)
Educational programmes as sources of pupils knowledge in history.
Authors
RODRIGUEZOVÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, In ŠTĚPÁNEK, K. (ed.) Vybrané problémy borové didaktiky dějepisu 2 (v disertačních pracích studentů doktorských studijních programů). p. 28-39, 46 pp. 2009
Publisher
MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00039837
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5019-8
Keywords (in Czech)
konstruktivistické a transmisivní pojetí vzdělávání, tematická kooperativní výuka, dramatická výuka, znalost, vědomost, poznatek, Bloomova taxonomie kognitivních cílů
Keywords in English
Constructivist and transmissive concept of education; thematic cooperative instruction; drama education; the triune brain theory; knowledge; understanding; Blooms taxonomy of of educational objectives
Tags
Reviewed
Změněno: 9/1/2011 13:48, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.
V originále
Vliv komplexních výukových metod na kvalitu a trvalost kognitivních procesů při výuce dějepisu na druhém stupni základní školy.
In English
Influence of complex educational methods upon the quality and durability of cognitive processes in the tuition of history in secondary school.