RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Tematická kooperativní výuka dějepisu s využitím metod dramatické výchovy, její možnosti v současném vzdělávání ve vztahu ke klíčovým kompetencím a Rámcovému vzdělávacímu programu. (Thematic Cooperative Instruction of history using the drama education methods, its possibilities in the contemporary education system in relation to the key competences and Reference fremework for the elementary education.). In In VYHŇÁK, P. (ed.). Vybrané problémy oborové didaktiky dějepisu 1 (v disertačních pracích studentů doktorských studijních programů). 1st ed. Brno: MU a Akademické nakladatelství CERM. p. 45-62, 62 pp. ISBN 978-80-210-4664-1. 2008.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Tematická kooperativní výuka dějepisu s využitím metod dramatické výchovy, její možnosti v současném vzdělávání ve vztahu ke klíčovým kompetencím a Rámcovému vzdělávacímu programu.
Name (in English) Thematic Cooperative Instruction of history using the drama education methods, its possibilities in the contemporary education system in relation to the key competences and Reference fremework for the elementary education.
Authors RODRIGUEZOVÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, In VYHŇÁK, P. (ed.). Vybrané problémy oborové didaktiky dějepisu 1 (v disertačních pracích studentů doktorských studijních programů). p. 45-62, 62 pp. 2008.
Publisher MU a Akademické nakladatelství CERM
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00039861
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4664-1
Keywords (in Czech) výukový program; tematická kooperativní výuka dějepisu; didaktické principy; klíčové kompetence; transmisivní a konstruktivistická koncepce výuky; kompetence pedagoga; životní zručnosti / life skills; integrovaná tematická výuka; model 4-H; cyklus rozvoje životních zručností/klíčových kompetencí
Keywords in English educational programme; thematic cooperative instruction; didactic principles; key competences; transmissive and constructivist concept of education; life skills; integrated thematic education; cycle of development of key competences
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D., učo 34241. Changed: 9/1/2011 18:37.
Abstract
Tematická kooperativní výuka dějepisu s využitím metod dramatické výchovy, její možnosti v současném vzdělávání ve vztahu ke klíčovým kompetencím a Rámcovému vzdělávacímu programu.Struktura výukových programů s ohledem na zapojení didaktických principů a klíčových kompetencí. Naplňování klíčových kompetencí skrze komplexní výukové metody.
Abstract (in English)
Thematic Cooperative Instruction of history using the drama education methods, its possibilities in the contemporary education system in relation to the key competences and Reference fremework for the elementary education.Structure of educational programmes ith regard to the involvement of didactic principles and key competences. Fulfillment of key competences through complex educational methds.
PrintDisplayed: 20/4/2024 03:23