HAVEL, Jiří, Hana FILOVÁ and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Jsme školou inkluzivní-školou pro všechny? Analýza škol, ukázky argumentace-principy inkluze ve vyučovacím procesu (Is our school inclusive-School for all? The analyse of schools, preview of arguments-the principes of inclusion in education). Komenský : odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: PdF MU, 2010, vol. 134, 4, 5, p. 14-18, 31-34, 9 pp. ISSN 0323-0449.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jsme školou inkluzivní-školou pro všechny? Analýza škol, ukázky argumentace-principy inkluze ve vyučovacím procesu
Name in Czech Jsme školou inkluzivní-školou pro všechny? Analýza škol, ukázky argumentace-principy inkluze ve vyučovacím procesu
Name (in English) Is our school inclusive-School for all? The analyse of schools, preview of arguments-the principes of inclusion in education
Authors HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Hana FILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Komenský : odborný časopis pro učitele základní školy, Brno, PdF MU, 2010, 0323-0449.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00043729
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Inkluze inkluzivní vzdělávání indikátory inkluze sebeevaluace školní klima
Keywords in English Inclusion inclusion in education inclusion indicators self-evaluation school clime
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Hana Filová, Ph.D., učo 2134. Changed: 15/3/2011 12:19.
Abstract
Příspěvky prezentují výsledky výzkumného šetření, jakým způsobem školy realizují inkluzi ve svých školách; jak učitelé nahlížejí na klima školy a třídy, na principy a uplatňované strategie výuky Školy pro všechny, kterou základní školy často deklarují ve svých školních vzdělávacích programech a jaké argumenty pro inkluzi používají.
Abstract (in English)
This three articles present the results of research, how schools impelement inclusion in their practise; how teachers have an opinion of school and classroom climate, strategy of teaching in School for all, schools that the primary school often declare in his school educational curriculum and how they argue for inclusion in their schools.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 10/10/2024 01:29