Detailed Information on Publication Record
2010
Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku poruch chování a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti.
VOJTOVÁ, VěraBasic information
Original name
Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku poruch chování a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti.
Name in Czech
Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku poruch chování a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti.
Name (in English)
Inclusive Education with the Focus on At-risk Pupils and Pupils with Behaviour Disorder and the Quality of Life.
Authors
VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1.vyd. Brno, 336 pp. ped. 2010
Publisher
Muni Press
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00051344
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5159-1
Keywords (in Czech)
porucha chování; riziko poruchy chování; vzdělávání; inkluzivní vzdělávání; vzdělávací potřeby; kvalita života školy; vylučování; resilience; kvalita života; výzkum.
Keywords in English
behaviour disorder; At-risk children/pupils; exclusion; special education; education; inclusive education; educational needs; quality of school life; resilience; quality of life; research.
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 6/4/2013 11:31, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
V originále
Monografie se zabývá inkluzivními přístupy k edukaci dětí/žáků v riziku poruch chování a s poruchami chování v mezinárodním i národním měřítku. Autorka interpretuje koncept inkluzivního vzdělávání ve vztahu ke kvalitě života školy a k podpoře resilienčních procesů při vzdělávání žáků v riziku poruch chování v hlavním proudu vzdělávání. Ve výzkumné části práce prezentuje autorka nástroj pro vyhledávání žáků v riziku poruch chování ve školním prostředí, který vyvinula a ověřila.
In English
The work focuses on inclusive attitudes towards education of at-risk pupils/children and pupils/children with behaviour disorder at international as well as at national level. The author introduces the concept of inclusive education in the quality of school life consequences with the focus on processes of resilience as the support for at-risk students in mainstream education. The introduced research is presenting the pedagogical tool for screening at-risk students in the school.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|