a 2010

Upgrading of motivational effectiveness of experiments for gifted and ungifted students in science education

TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ

Basic information

Original name

Upgrading of motivational effectiveness of experiments for gifted and ungifted students in science education

Name in Czech

Zvýšení motivační účinnosti experimentů pro nadané a nenadané žáky v přírodovědném vzdělávání

Authors

TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ

Edition

The Second International Congress of Educational Research. Social Entrepreneurship Democratic Participation and Educational Research. 2010

Other information

Language

English

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Turkey

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-605-60682-2-5

Keywords (in Czech)

motivace, pozorování, experiment, mezipředmětové vztahy, přírodovědné vzdělávání

Keywords in English

motivation, observation, experiments, interdisciplinary relations, science education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 6/4/2013 17:35, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Abstract

V originále

Concrete examples of motivational science techniques as hands-on and minds-on experimenting, application of experiments in everyday and safe life, entertainment-edutainment experiments, science family experimenting, experiments supported by ICT educational technologies, action research based experimenting are presented. All presented science motivational teaching techniques are based on empirical research. These experimental activities can support ungifted students and can help to identify and to develop students gifted in science.

In Czech

Jsou prezentovány konkrétní příklady motivačních přírodovědných technik jako hands-on a minds-on experimenty, aplikace experimentů z každodenního života, přírodovědné rodinné vzdělávání, experimenty podporované ICT, akční výzkum založený na experimentech. Všechny tyto motivační techniky jsou založeny na empirickém výzkumu. Tyto experimentální aktivity mohou podporovat nenadané studenty a také mohou zjišťovat a rozvíjet nadané studenty.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education