Detailed Information on Publication Record
2010
Upgrading of motivational effectiveness of experiments for gifted and ungifted students in science education
TRNA, Josef and Eva TRNOVÁBasic information
Original name
Upgrading of motivational effectiveness of experiments for gifted and ungifted students in science education
Name in Czech
Zvýšení motivační účinnosti experimentů pro nadané a nenadané žáky v přírodovědném vzdělávání
Authors
TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ
Edition
The Second International Congress of Educational Research. Social Entrepreneurship Democratic Participation and Educational Research. 2010
Other information
Language
English
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Turkey
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-605-60682-2-5
Keywords (in Czech)
motivace, pozorování, experiment, mezipředmětové vztahy, přírodovědné vzdělávání
Keywords in English
motivation, observation, experiments, interdisciplinary relations, science education
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 6/4/2013 17:35, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
V originále
Concrete examples of motivational science techniques as hands-on and minds-on experimenting, application of experiments in everyday and safe life, entertainment-edutainment experiments, science family experimenting, experiments supported by ICT educational technologies, action research based experimenting are presented. All presented science motivational teaching techniques are based on empirical research. These experimental activities can support ungifted students and can help to identify and to develop students gifted in science.
In Czech
Jsou prezentovány konkrétní příklady motivačních přírodovědných technik jako hands-on a minds-on experimenty, aplikace experimentů z každodenního života, přírodovědné rodinné vzdělávání, experimenty podporované ICT, akční výzkum založený na experimentech. Všechny tyto motivační techniky jsou založeny na empirickém výzkumu. Tyto experimentální aktivity mohou podporovat nenadané studenty a také mohou zjišťovat a rozvíjet nadané studenty.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|