TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ. Upgrading of motivational effectiveness of experiments for gifted and ungifted students in science education. In The Second International Congress of Educational Research. Social Entrepreneurship Democratic Participation and Educational Research. 2010. ISBN 978-605-60682-2-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Upgrading of motivational effectiveness of experiments for gifted and ungifted students in science education
Name in Czech Zvýšení motivační účinnosti experimentů pro nadané a nenadané žáky v přírodovědném vzdělávání
Authors TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ.
Edition The Second International Congress of Educational Research. Social Entrepreneurship Democratic Participation and Educational Research. 2010.
Other information
Original language English
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Turkey
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-605-60682-2-5
Keywords (in Czech) motivace, pozorování, experiment, mezipředmětové vztahy, přírodovědné vzdělávání
Keywords in English motivation, observation, experiments, interdisciplinary relations, science education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Changed: 6/4/2013 17:35.
Abstract
Concrete examples of motivational science techniques as hands-on and minds-on experimenting, application of experiments in everyday and safe life, entertainment-edutainment experiments, science family experimenting, experiments supported by ICT educational technologies, action research based experimenting are presented. All presented science motivational teaching techniques are based on empirical research. These experimental activities can support ungifted students and can help to identify and to develop students gifted in science.
Abstract (in Czech)
Jsou prezentovány konkrétní příklady motivačních přírodovědných technik jako hands-on a minds-on experimenty, aplikace experimentů z každodenního života, přírodovědné rodinné vzdělávání, experimenty podporované ICT, akční výzkum založený na experimentech. Všechny tyto motivační techniky jsou založeny na empirickém výzkumu. Tyto experimentální aktivity mohou podporovat nenadané studenty a také mohou zjišťovat a rozvíjet nadané studenty.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 28/5/2024 23:44