EN

Experiential Learning and Health Eduaction through Identification with a Fictional Character

KRÁTKÁ, Jana. Experiential Learning and Health Eduaction through Identification with a Fictional Character. The International Journal of Learning, Champaign, Illinois, USA: Common Ground Publisher, 2010, roč. 17, č. 1, s. 117-133. ISSN 1447-9494.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Experiential Learning and Health Eduaction through Identification with a Fictional Character
Název česky Zkušenostní učení a výchova ke zdraví prostřednictvím identifikace s fikční postavou
Autoři KRÁTKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání The International Journal of Learning, Champaign, Illinois, USA, Common Ground Publisher, 2010, 1447-9494.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 5.3 Education
Stát vydavatele Spojené státy americké
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00048645
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky Experiential Learning; Health Education; Identification; Self-Reflection
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Krátká, Ph.D., učo 42028. Změněno: 7. 1. 2011 15:18.
Anotace
Today's US and Western Europe TV series and film features are getting increasingly crammed with health-driven sub-plots and narratives. A number of studies indicate that some TV series' attention is almost equally divided between describing fictional heroes' lives and their medical experience, the latter being a clear educational vehicle. In our contribution we are going to discuss the case study of one of the most appreciated examples of such an approach, the popular TV show Grey's Anatomy that - when usually attributed as a romantic/medical drama with small and specific comedy inserts - became a popular culture phenomenon and a regular prime-time broadcast since its 2005 premiere. This media product can be considered a striking example of spontaneous social and emotional learning right in the front of a TV-screen and the series is even more interesting because of the simple fact that it favours the visualization of professional physicians' experience instead of focusing on more traditional patients' sub-plots.
Návaznosti
GP406/08/P176, projekt VaVNázev: Vzory pohyblivého obrazu: recepce filmu a audiovizuální kultury u současné české mládeže
Investor: Grantová agentura ČR, Postdoktorské projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 3. 2019 13:25

Další aplikace