C 2010

PEDAGOGICKÉ PRAXE V OBORU VÝCHOVA KE ZDRAVÍ, ed. Dytrtová Radmila a Sandanusová Anna.

HAVELKOVÁ, Marie, Pavel MENŠÍK, Lenka PROCHÁZKOVÁ, Alice PROKOPOVÁ, Jitka REISSMANNOVÁ et. al.

Basic information

Original name

PEDAGOGICKÉ PRAXE V OBORU VÝCHOVA KE ZDRAVÍ, ed. Dytrtová Radmila a Sandanusová Anna.

Name in Czech

PEDAGOGICKÉ PRAXE V OBORU VÝCHOVA KE ZDRAVÍ, ed. Dytrtová Radmila a Sandanusová Anna.

Name (in English)

Pedagogical practices in the field of Health Education, eds. Dytrtová Radmila and Sandanusová Anna.

Authors

HAVELKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Pavel MENŠÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka PROCHÁZKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Alice PROKOPOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jitka REISSMANNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

první. Brno, PEDAGOGICKÁ PRAXE v pregraduální přípravě učitelů, ed. Dytrtová Radmila and Sandanusová Anna, p. 81-87, 7 pp. Knihovnička 1. 2010

Publisher

TRIBUN

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00043929

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7399-947-6

Keywords (in Czech)

Obor učitelství výchovy ke zdraví – pedagogické praxe – oborové praxe – výukové praxe - pedagogická fakulta – budoucí učitelé

Keywords in English

Study of Health Education Teacher - teaching practice - professional practice - practice learning - Faculty of Education - future teachers
Změněno: 9/3/2011 21:22, PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D.

Abstract

V originále

Publikace je věnována pedagogickým praxím budoucích učitelů v oboru Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy. Nejprve jsou charakterizovány oba typy praxí, které studenti absolvují, tj. praxe oborová a praxe výukové. Je uvedeno, do které fáze studia posluchačů jsou praxe zařazeny, jaký je jejich obsah a zejména jsou definovány cíle, kterých má být dosaženo. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že praxe oborová je vysoce kladně hodnocena jak studenty pedagogické fakulty tak i zaměstnanci institucí, na kterých studenti praktikuji. Praxe výukové však ukázaly na ne právě příjemné a alarmující skutečnosti, se kterými se výuka předmětu výchova ke zdraví na našich základních školách potýká a které postihly i výukové praxe tohoto oboru. Tato fakta jsou ve článku analyzována a jsou navržena opatření nutná pro optimalizaci tohoto typu praxe.

In English

Publication is dedicated to teaching practices of future teachers in the field of Health Education for Primary Schools. First, both types are characterized by the practice that students receive, i.e. the practice of professional and teaching experience. It indicates which phase of study students are included in practice, what are their contents and in particular defined objectives to be achieved. Survey data found that the practice of branch is highly appreciated by both students and teaching faculty and staff of institutions in which students practicing. Teaching practice, however, showed a not very pleasant and alarming facts, which the teaching of the subject, health education in our elementary schools, which hit the face and the teaching practice in this field. These facts are analyzed in the article and proposed measures are needed to optimize this type of practice.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century