Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{884489, author = {Pitner, Tomáš and Gregar, Tomáš}, address = {Brno}, booktitle = {Informatika XXIII/2010}, edition = {1}, keywords = {E-learning 2.0; LMS; web 2.0}, language = {eng}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7375-394-8}, pages = {95-97}, publisher = {UI PEF MENDELU v Brně}, title = {E-learning 2.0 v informatice na Masarykově a Vídeňské univerzitě}, year = {2010} }
TY - JOUR ID - 884489 AU - Pitner, Tomáš - Gregar, Tomáš PY - 2010 TI - E-learning 2.0 v informatice na Masarykově a Vídeňské univerzitě PB - UI PEF MENDELU v Brně CY - Brno SN - 9788073753948 KW - E-learning 2.0 KW - LMS KW - web 2.0 N2 - Příspěvek se pokouší nastínit způsoby použití a zdůvodnit význam služeb označovaných jako Web 2.0 v elektronické podpoře výuky, seznámí s pojmem E-learning 2.0 a konektivizmus, z něhož z pohledu pedagogické metody vychází. Poukáže na rozdílné nazírání na povahu těchto služeb z pohledu velkých systémů LMS nasazených na Masarykově a Vídeňské univerzitě a na způsoby, jakými se tyto systémy s fenoménem Web 2.0 vypořádávají. Univerzitní systémy podpory výuky nabízí v rozšiřující se míře nástroje typické pro komunitní služby a sociální sítě zahrnované pod aplikace Web 2.0. Kromě toho je možné využít a dokonce integrovat za určitých podmínek služby třetích stran, jako je například Google. Zmiňuje se rovněž o nástrojích a systémech pro práci se sémantikou výukových zdrojů a uvádí relevantní projekty řešené na pracovišti autorů. Upozorní na potíže, které se při nasazení dalších služeb typicky vyskytnou a nabídne tipy, jak některým předejít. Hledání vhodného mixu "domácích" a "cizích" prostředků je dlouhodobý úkol, k němž zatím není dostatek praktických zkušeností. Tento příspěvek uvádí hlavní doporučení a především motivuje k dalšímu experimentování. ER -
PITNER, Tomáš and Tomáš GREGAR. E-learning 2.0 v informatice na Masarykově a Vídeňské univerzitě (E-learning 2.0 in Informatics at Masaryk University and University of Vienna). In \textit{Informatika XXIII/2010}. 1st ed. Brno: UI PEF MENDELU v Brně, 2010, p.~95-97, 6 pp. ISBN~978-80-7375-394-8.
|