Detailed Information on Publication Record
2009
Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní škole
VÍTKOVÁ, MarieBasic information
Original name
Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní škole
Name in Czech
Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní škole
Name (in English)
Support for Pupils with Special Educational Needs in Inclusive School
Authors
VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vydání. Brno, Janík, T., Švec,V. a kol. K perspektivám školního vzdělávání, p. 165- 178, 14 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 16, 2009
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00044013
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-193-5
Keywords (in Czech)
žák speciální vzdělávací potřeby inkluze integrace inkluzivní škola strategie ve vzdělávání učitelů profil absolventa oboru speciální pedagogiky speciálně pedagogická podpora
Keywords in English
Pupil Special Educational Needs Inclusion Inclusive School Integration Strategies in Teacher Education Profile of a Graduate Field of Special Education Special Educational Support
Tags
Reviewed
Změněno: 30/5/2010 11:47, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
Článek pojednává o podpoře žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní škole. Dále představuje strategie ve vzdělávání učitelů a speciálních pedagogů se zřetelem na inkluzivní školu a pojetí speciální pedagogiky na Ktedře speciální pedagogiky PdF MU. Následují cíle a profil absolventa oboru speciální pedagogika, historický úkol speciálních škol v komparaci našich a inkluzivních snah v Německu. Závěr článku představuje funkce speciálně pedagogické podpory v inkluzivní škole a profesionální podporu se sociální a kulturní spoluúčastí.
In English
Article discusses the support of pupils with SEN in an inclusive school. Furthermore, a strategy in teacher education and special education teachers with regard to the concept of an inclusive school and Special Education Department of Special Education at MU. The following are the objectives and profile of the graduate field of special education, the historical task of special schools and inclusive comparison of our efforts in Germany. Conclusion of the article is a function of special educational support in an inclusive school, and professional support to the social and cultural participation.
Links
LC06046, research and development project |
|