C 2009

Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní škole

VÍTKOVÁ, Marie

Basic information

Original name

Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní škole

Name in Czech

Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní škole

Name (in English)

Support for Pupils with Special Educational Needs in Inclusive School

Authors

VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vydání. Brno, Janík, T., Švec,V. a kol. K perspektivám školního vzdělávání, p. 165- 178, 14 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 16, 2009

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00044013

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-193-5

Keywords (in Czech)

žák speciální vzdělávací potřeby inkluze integrace inkluzivní škola strategie ve vzdělávání učitelů profil absolventa oboru speciální pedagogiky speciálně pedagogická podpora

Keywords in English

Pupil Special Educational Needs Inclusion Inclusive School Integration Strategies in Teacher Education Profile of a Graduate Field of Special Education Special Educational Support

Tags

Reviewed
Změněno: 30/5/2010 11:47, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Abstract

V originále

Článek pojednává o podpoře žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní škole. Dále představuje strategie ve vzdělávání učitelů a speciálních pedagogů se zřetelem na inkluzivní školu a pojetí speciální pedagogiky na Ktedře speciální pedagogiky PdF MU. Následují cíle a profil absolventa oboru speciální pedagogika, historický úkol speciálních škol v komparaci našich a inkluzivních snah v Německu. Závěr článku představuje funkce speciálně pedagogické podpory v inkluzivní škole a profesionální podporu se sociální a kulturní spoluúčastí.

In English

Article discusses the support of pupils with SEN in an inclusive school. Furthermore, a strategy in teacher education and special education teachers with regard to the concept of an inclusive school and Special Education Department of Special Education at MU. The following are the objectives and profile of the graduate field of special education, the historical task of special schools and inclusive comparison of our efforts in Germany. Conclusion of the article is a function of special educational support in an inclusive school, and professional support to the social and cultural participation.

Links

LC06046, research and development project
Name: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling