VÍTKOVÁ, Marie. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní škole (Support for Pupils with Special Educational Needs in Inclusive School). In Janík, T., Švec,V. a kol. K perspektivám školního vzdělávání. 1. vydání. Brno: Paido, 2009, p. 165- 178. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 16. ISBN 978-80-7315-193-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní škole
Name in Czech Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní škole
Name (in English) Support for Pupils with Special Educational Needs in Inclusive School
Authors VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vydání. Brno, Janík, T., Švec,V. a kol. K perspektivám školního vzdělávání, p. 165- 178, 14 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 16, 2009.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00044013
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-193-5
Keywords (in Czech) žák speciální vzdělávací potřeby inkluze integrace inkluzivní škola strategie ve vzdělávání učitelů profil absolventa oboru speciální pedagogiky speciálně pedagogická podpora
Keywords in English Pupil Special Educational Needs Inclusion Inclusive School Integration Strategies in Teacher Education Profile of a Graduate Field of Special Education Special Educational Support
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Changed: 30/5/2010 11:47.
Abstract
Článek pojednává o podpoře žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní škole. Dále představuje strategie ve vzdělávání učitelů a speciálních pedagogů se zřetelem na inkluzivní školu a pojetí speciální pedagogiky na Ktedře speciální pedagogiky PdF MU. Následují cíle a profil absolventa oboru speciální pedagogika, historický úkol speciálních škol v komparaci našich a inkluzivních snah v Německu. Závěr článku představuje funkce speciálně pedagogické podpory v inkluzivní škole a profesionální podporu se sociální a kulturní spoluúčastí.
Abstract (in English)
Article discusses the support of pupils with SEN in an inclusive school. Furthermore, a strategy in teacher education and special education teachers with regard to the concept of an inclusive school and Special Education Department of Special Education at MU. The following are the objectives and profile of the graduate field of special education, the historical task of special schools and inclusive comparison of our efforts in Germany. Conclusion of the article is a function of special educational support in an inclusive school, and professional support to the social and cultural participation.
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 26/4/2024 09:36